طرز تهیه خورش اناربیج خوشمزه و مخصوص رستوران های شمال

طرز تهیه خورش اناربیج

طرز تهیه خورش اناربیج طرز تهیه خورش اناربیج با مرغ اناربیج رشت اناربیج لاهیجان طرز تهیه اناربیج با گوشت چرخ کرده سبزی اناربیج اناربیج با گوشت قلقلی اناربیج با بادمجان hkhvfd[

یکی از خورش های خوشمزه و اصیل شمالی که با گوشت چرخ کرده درست می شود اناربیج است که طعم فوق العاده ای دارد و برای مهمانی ها می توانید در کنار پلو سرو کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش اناربیج خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی های شمال در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی معطر۳۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
مغز گردو۲۰۰ گرم
پیاز بزرگ۲ عدد
رب انار۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش اناربیج

مرحله اول

برای درست کردن خورش اناربیج در ابتدا سبزی های معطر را پاک کرده و می شوییم معمولا در این غذا از سبزی های شمالی از جمله خالواش، چوچاق، جعفری، گشنیز و نعناع استفاده می شود که طعم خاصی به این غذا می دهند.

مرحله دوم

بعد از این که آب سبزی ها رفت آن ها را روی تخته گوشت می گذاریم و با کارد تیز خرد می کنیم کاملا باید ریز شوند سپس یک تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم روغن می ریزیم وقتی گرم شد سبزی ها را اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

سبزی ها باید کاملا سرخ شوند ولی مواظب باشید نسوزد، سبزی سرخ شده را از روی حرارت برمی داریم و یک پیاز را پوست گرفته و دو نیم می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم در یک قابلمه مناسب برای خورش می ریزیم.

مرحله چهارم

به قابلمه روغن اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم و تفت می دهیم تا کاملا سبک و طلایی شود سپس گردوی آسیاب شده را به آن می افزاییم و برای یک دقیقه تفت می دهیم سپس رب انار را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می نماییم.

طرز تهیه خورش اناربیج طرز تهیه خورش اناربیج با مرغ اناربیج رشت اناربیج لاهیجان طرز تهیه اناربیج با گوشت چرخ کرده سبزی اناربیج اناربیج با گوشت قلقلی اناربیج با بادمجان hkhvfd[

مرحله پنجم

۴ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم گردوها حسابی روغن بیاندازند بعد از ۶۰ دقیقه سبزی های سرخ شده را به قابلمه می افزاییم و صبر می کنیم تا خورش جا بیافتد.

مرحله ششم

در این فاصله یک پیاز پوست گرفته و رنده می کنیم سپس آب آن را می گیریم و پیاز را درون یک کاسه می ریزیم و گوشت چرخ شده را به همراه نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و برای چند دقیقه تفت می دهیم تا حالت چسبندگی بگیرد.

مرحله هفتم

در این مرحله روی گوشت را با سلفون یا پلاستیک فریزر می پوشانیم و نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم سپس خارج کرده و به شکل کوفته های کوچک در دست حالت می دهیم و در روغن داغ سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

بعد از این که همه قلقلی ها را سرخ کردیم داخل خورش می ریزیم و اجازه می دهیم خورش روغن بیاندازد سپس در کنار کته سرو می کنیم این خورشت خوشمزه را حتما امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 30 مهر 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.