طرز تهیه ته چین مرغ برای 4 نفر در قابلمه خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ته چین مرغ برای 4 نفر در قابلمه خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ته چین مرغ برای ۴ نفر ته چین مرغ یکی از مجلسی ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی است که هم …

طرز تهیه کتلت هویج بدون گوشت خوشمزه و خانگی

طرز تهیه کتلت هویج بدون گوشت خوشمزه و خانگی

طرز تهیه کتلت هویج کتلت هویج یکی از غذاهای خوشمزه است که به خصوص در شمال و شمال غربی کشور طرفداران بسیاری دارد، برای …

طرز تهیه کتلت شوید خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کتلت شوید خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کتلت شوید کتلت شوید یک غذای خوشمزه و رژیمی است که می تواند یک سورپرایز جالب برای مهمانی ها شما باشد، …

طرز تهیه لبو

طرز تهیه لبو قرمز در خانه به روش بازاری طرز تهیه لبو شیرازی  علت دیر پختن لبو  طرز تهیه لبو پوست کنده  طرز تهیه لبو تنوری فوت و فن پخت لبو  چیکار کنم لبو زود بپزه  علت نپختن لبو  لبو با نمک یا شکر

لبو یا همان چغندر قرمز یکی از خوشمزه های فصل سرماست که در کنار خاصیتی که دارد بسیار پر طرفدار است ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لبو قرمز در خانه به روش بازاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای لبو قرمز
لبو ( چغندر قرمز)یک کیلو
آببه میزان کافی
شکرسه الی چهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه لبو

مرحله اول

برای پخت یک لبو خوشمزه و قرمز لازم است به نکات پخت لبو دقت کنید تا با انجام آن به یک نتیجه بی نظیر برسید و دیگر سراغ لبوهای بازاری نروید.

مرحله دوم

برای پخت لبو دقت کنید که چغندرهایی را از بازار تهیه نمایید که قرمز باشند سپس آن ها ر ا تمیز بشویید و در یک قابلمه ریخته و روی آن ها آب بریزید.

مرحله سوم

قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا به جوش بیاید قبل از این که آب به جوش بیاید درب قابلمه را نگذارید بعد از جوش آمدن درب را قرار دهید.

مرحله چهارم

باید اجازه دهید تا در زمان کافی چغندرها پخته شوند می توانید با یک چنگال یا چاقو در آن ها فرو کرده و از پخته شدن لبو ها مطمئن شوید.

مرحله پنجم

بعد از پخت لبوها را از قابلمه خارج کنید و درون آبی که از پخت لبو به جا مانده چند قاشق شکر بریزید و بگذارید روی حرارت تا بجوشد.

مرحله ششم

در این مرحله لبوها را پوست می گیریم می توانید به طور سالم یا حلقه حلقه کرده و درون قابلمه بریزید لبوهای بازاری بدون برش هستند.

مرحله هفتم

برای ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم که لبوها با شهدی که درست کرده ایم بجوشد می توانید از این شهد روی لبوها بریزید تا طعم آن ها بهتر شود.

مرحله هشتم

راهکار دیگر این است که داخل آن نبات بریزید تا سردی لبو را بگیرد بعد از گذشت یک ربع لبوها را از قابلمه خارج می کنیم و در ظرف سرو می گذاریم.

مرحله نهم

لبو خوشمزه و قرمز ما آماده است و با لبو های بازاری رقابت می کند از خوردن آن در فصل سرما در کنار خانواده لذت ببریید. نوش جان.

نکات پخت لبو

برای پخت لبو از چغندرهایی با رنگ تیره تر استفاده نمایید که شکل آن ها گرد و تپل باشد و کشیده نباشند و حتما دقت کنید که لبوها سر و ته داشته باشند.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.