طرز تهیه لازانیا مرغ و سبزیحات خوشمزه با دستور پخت متفاوت

طرز تهیه لازانیا مرغ

طرز تهیه لازانیا مرغ و سبزیحات خوشمزه با دستور پخت متفاوت طرز تهیه لازانیا در قابلمه طرز تهیه لازانیا ساده بدون فر طرز تهیه لازانیا رولی فیلم طرز تهیه لازانیا طرز تهیه لازانیا در توستر طرز تهیه لازانیا مرغ  طرز تهیه لازانیا در فر با تصویر

لازانیا یک غذای خوشمزه و بسیار پرطرفدار است که پختن آن نیاز به دانستن یک سری نکات آشپزی دارد تا نتیجه بهتری بگیرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا مرغ و سبزیحات خوشمزه با دستور پخت متفاوت در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ بدون استخواننصف یک سینه
لازانیا۱ بسته
بادمجان۲ عدد
کدو سبز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد کوچک
پیازداغمقداری
سیر خرد شده۲ حبه درشت
رب۲ قاشق غذاخوری
کنسرو سبزیجات۱ قوطی
آبنصف لیوان
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پولبیبربه اندازه کافی
ادویه داخل لازانیابه اندازه کافی
جعفری تازهمقداری
سس بشاملبه اندازه کافی
پنیر پیتزا۳۰۰ گرم

طرز تهیه لازانیا

مرحله اول

دو عدد کدو و یک عدد بادمجان داشتیم که تمیز می شوییم و خشک می کنیم سپس پوست گرفته و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به شکل مکعب های کوچک خرد می کنیم.

مرحله دوم

سپس سینه مرغ را روی تخته قرار داده و به شکل مکعب های کوچک برش می دهیم و تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم و در مخلوط کره و روغن داغ برای ده دقیقه مرغ را تفت می دهیم.

مرحله سوم

ادویه ها که شامل: نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پولبیبر را به مرغ اضافه می کنیم و با حرارت بالا تفت داده و برای طعم دار کردن مرغ، سیر خرد شده و پیاز داغ که از قبل آماده کردیم می افزاییم.

مرحله چهارم

یکی دو دقیقه تفت می دهیم و فلفل دلمه ای را به همراه بادمجان و کدو اضافه می کنیم و سرخ می کنیم و در انتها کنسرو سبزیجات را که شامل هویج و ذرت و نخود فرنگی است اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

رب را اضافه کرده چند دقیقه تفت می دهیم و سپس نصف لیوان آب اضافه می کنیم و درب تابه را گذاشته و اجازه می دهیم برای یک ربع همه مواد با هم بپزند و در این فاصله لازانیا را آماده می کنیم.

مرحله ششم

یک قابلمه را از آب پر کرده و نمک و روغن در آن می ریزیم و اجازه می دهیم به جوش بیاید سپس ورقه های لازانیا را در آن می ریزیم و اجازه می دهیم برای ۶ تا ۷ دقیقه بجوشد.

طرز تهیه لازانیا مرغ و سبزیحات خوشمزه با دستور پخت متفاوت طرز تهیه لازانیا در قابلمه طرز تهیه لازانیا ساده بدون فر طرز تهیه لازانیا رولی فیلم طرز تهیه لازانیا طرز تهیه لازانیا در توستر طرز تهیه لازانیا مرغ  طرز تهیه لازانیا در فر با تصویر

مرحله هفتم

مایع لازانیا که آبش کشیده شد ادویه داخل بسته لازانیا را به آن افزوده و از روی حرارت بر می داریم. ورقه های لاازنیا را نیز داخل آبکش می ریزیم و خوب می شوییم تا نشاسته اش از بین برود و خنک شود.

مرحله هشتم

سس بشامل را کف ظرف با براش می کشیم و لازانیا را روی آن قرار می دهیم و یک لایه دیگر سس بشامل روی آن می ریزیم یک لایه مواد گوشتی سپس کمی جعفری خرد شده می ریزیم.

مرحله نهم

در انتها هم پنیر پیتزا اضافه می کنیم و این مراحل را تا ۴ بار تکرار می کنیم و در لایه آخر روی لازانیا را با پنیر پیتزا پر می کنیم و روی آن را با چند تا گوجه گیلاسی و فلفل دلمه ای  و ذرت تزئین می کنیم.

مرحله دهم

لازانیا مرغ را در ماکروفر از یک ربع قبل گرم شده که روی حالت کانوکشن و در دمای ۲۰۰ درجه هست قرار می دهیم تا بعد از بیست دقیقه کاملا پخته و آماده سرو شده باشد.

مرحله یازدهم

لازانیا مرغ و سبزیجات خوشمزه ما آماده سرو است بگذارید کمی خنک شود سپس برش زده و سرو کنید و در کنار خانواده از خوردن این غذای خانگی بی نظیر لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 26 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.