طرز تهیه شیربرنج خوشمزه مجلسی با خامه

طرز تهیه شیربرنج

طرز تهیه شیربرنج خوشمزه مجلسی با خامه طرز تهیه شیر برنج برای ۴ نفر بدون خامه  طرز تهیه شیر برنج رژیمی  طرز تهیه شیر برنج زعفرانی  طرز تهیه شیر برنج ماه رمضان  طرز تهیه شیر برنج برای کودک  طرز تهیه شیر برنج دونفره  طرز تهیه شیر برنج خوشمزه

یکی از صبحانه های خوشمزه و پرطرفدار شیر برنج می باشد که یک غذای سالم و سریع است و بچه ها به آن علاقه وافری نشان می دهند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیربرنج خوشمزه مجلسی با خامه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر
برنجنصف پیمانه
شیردو پیمانه
خامه۲ قاشق غذا خوری
شکربه میزان کافی

طرز تهیه شیربرنج

مرحله اول

برای این که شیر برنج خوشمزه تری داشته باشید برنج را پاک کنید و بشویید و برای نیم ساعت در شیر خیس کنید سپس شیر و برنج را داخل قابلمه ریخته تا برنج بپزد و شکفته شود.

مرحله دوم

در حین پختن گاه گاهی شیر را هم بزنید چون شیر زود ته می گیرد در اواخر پخت خامه را اضافه کنید هم شیربرنج خوشمزه تر و مجلسی تر می شود هم باعث غلیظ تر شدن آن می شود.

مرحله سوم

اگر دوست دارید شکر اضافه کنید این کار را اواخر پخت انجام دهید زیرا شکر باعث دیر شکفتن برنج می شود البته استفاده از شکر کاملا سلیقه ای است و می توانید استفاده نکنید.

مرحله چهارم

وقتی شیر برنج پخته شد آن را در ظرف سرو بکشید و دارچین یا خلال پسته و بادام تزئین نمایید این شیر برنج خوشمزه را می توانید با سرشیر یا دارچین یا شیره میل کنید.

مرحله پنجم

اگر می خواهید شیر برنج رژیمی باشد خامه را حذف نمایید و فقط از شیر و برنج به همراه دارچین که خاصیت چربی سوزی دارد استفاده کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. نوش جان.

کالری شیر برنج

در هر ۱۰۰ گرم شیر برنج ۱۱۱ کیلو کالری انرژی دارد این غذا ارزش غذایی بالایی دارد و برای کودکان بسیار مفید است ولی زیاده روی در آن باعث اضافه وزن می شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.