طرز تهیه رشته پلو خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه رشته پلو

طرز تهیه رشته پلو طرز تهیه رشته پلو مجلسی طرز تهیه رشته پلو ساده طرز تهیه رشته پلو با مرغ رشته پلویی طرز تهیه رشته پلو کته طرز تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده

رشته پلو یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که می توانید برای مهمانی ها سرو کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رشته پلو خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۲ پیمانه
 رشته پلویی خرد شده۱ پیمانه
 عدس۲/۳ پیمانه
 ران مرغ بدون استخوان۴ عدد
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر پیاز، پودر سیر،کمی پودر دارچینبرای مزه دار کردن مرغ
 روغن۱ قاشق غذا خوری
 آب لیمو۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم شدهمقداری
کشمش پلویی۱/۲ پیمانه
زرشک۲ قاشق غذا خوری
 کرهمقداری

طرز تهیه رشته پلو

مرحله اول

برای درست کردن رشته پلو خوشمزه ابتدا عدس را پاک کنید و برای ۵ تا ۶ ساعت با آب بگذارید خیس بخورد سپس به همراه همان آب و مقداری نمک در قابلمه ریخته و اجازه دهید روی حرارت اجاق گاز بپزد.

مرحله دوم

عدس که کاملا پخته شده از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید سپس ران مرغ را از استخوان جدا کنید و خرد نمایید سپس به آن ادویه ها را به همراه روغن، آبلیمو و زعفران دم کشیده اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به مواد آغشته شود.

مرحله سوم

درب ظرف را بسته و برای یک ساعت کنار می گذاریم در این مرحله رشته را خرد می کنیم در تابه کمی روغن می ریزیم و رشته را در آن سرخ می کنیم سپس قابلمه را تا نیمه آب می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید و برنج و رشته را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

اجازه می دهیم که برنج به مرحله آبکش شدن برسد در این مرحله آبکش می کنیم و ته قابلمه ته دیگ دلخواه را قرار دهید و روی آن رشته پلو و سپس عدس می ریزیم این کار را لایه به لایه انجام می دهیم.

طرز تهیه رشته پلو طرز تهیه رشته پلو مجلسی طرز تهیه رشته پلو ساده طرز تهیه رشته پلو با مرغ رشته پلویی طرز تهیه رشته پلو کته طرز تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده

مرحله پنجم

در انتها روی برنج چند تکه کوچک کره می گذاریم و اجازه می دهیم دم بکشد در این مرحله مرغ مزه دار شده را در تابه با کمی روغن و حرارت متوسط تفت می دهیم و سرخ می کنیم و به آن زرشک را اضافه می کنیم و هم می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

کشمش را که از قبل برای ده دقیقه خیس کرده ایم را با یک قاشق غذا خوری آب و روغن اجازه می دهیم بپزد و سرخ شود حدود ۳ دقیقه کافی است سپس رشته پلو را در ظرف سرو می کشیم روی آن مرغ می ریزیم و در انتها کشمش ها را روی غذا می ریزیم. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.