طرز تهیه پلو رستورانی بدون ته دیگ + فوت و فن برنج رستورانی

طرز تهیه پلو رستورانی

طرز تهیه پلو رستورانی فوت و فن برنج رستورانی  طرز پخت برنج رستورانی طرز تهیه برنج آبکش ایرانی طرز تهیه برنج مجلسی برای 20 نفر برنج رستورانی نی نی سایت طرز تهیه برنج مجلسی طرز تهیه برنج رستورانی بدون ته دیگ طرز تهیه برنج آبکش بدون خیساندن \g, vsjmvhkd

اگر دوست دارید که پلو مهمانی را به روش رستورانی آماده کنید این چند ترفند جالب به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را بگیرید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو رستورانی بدون ته دیگ + فوت و فن برنج رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
نمکبه اندازه کافی
روغنبه اندازه کافی
زعفراندلخواه

طرز تهیه پلو رستورانی

مرحله اول

برای درست کردن پلو رستورانی در ابتدا برنج را بشویید و در آب نمک بخیسانید سپس یک قابلمه را روی حرارت بگذارید و تا نیمه آب بریزید تا به جوش بیاید سپس برنج خیس خورده را به آن اضافه نمایید و اجازه دهید حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه در آب جوش بماند.

مرحله دوم

برنج را چک کنید اگر داخلش سفت و بیرون آن نرم بود آماده آبکشی است آن را آبکش کنید و برای روش اول در قابلمه کمی آب بریزید روی حرارت بگذارید سپس یک آبکش فلزی کوچک را برعکس داخل قابلمه بگذارید و برنج را با آبکش بزرگتر روی آن قرار بدهید.

مرحله سوم

درب قابلمه را بگذارید و برای ده دقیقه اول شعله را زیاد کنید و سپس کم کنید تا در حدود ۴۵ دقیقه دم بکشد و آماده شود. در روش دوم یک سینی فلزی به اندازه کف قابلمه قرار می دهیم و برنج را ریخته و دم می گذاریم.

مرحله چهارم

در روش سوم  یک پارچه تمیز و خیس شده را کف قابلمه می گذاریم و برنج را روی آن ریخته و دم می گذاریم در روش چهارم کاغذ روغنی را به صورت گرد برش داده و کف قابلمه می گذاریم و برنج را روی آن ریخته و برای دم کشیدن بهتر یک کاغذ روغنی دیگر هم روی آن قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در روش پنجم آب و روغن و زعفران ته دیگ می ریزیم و وقتی داغ شد برنج را ریخته و اجازه می دهیم دم بکشد با این روش ها می توانید یک برنج رستورانی خاص و خوشمزه داشته باشید در انتها به برنج روغن بدهید و در ظرف سرو بکشید. نوش جان.

 منبع: cook.mag

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 14 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.