طرز تهیه مانی پلو دامغانی خوشمزه و مخصوص با گوشت گوسفند

طرز تهیه مانی پلو

طرز تهیه مانی پلو طرز تهیه مانی پلو با مرغ طرز تهیه مانی پلو با گوشت چرخ کرده مانی پلو دامغانی سامان گلریز مانی پلو به خانه برمیگردیم طرز تهیه مانی پلو مانی پلو چیست مانی پلو نی نی سایت طرز تهیه داشاق پلو lhkd \g,

مانی پلو یک غذای خوشمزه و اصیل ایرانی است که می توانید برای مهمانی ها طبخ کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مانی پلو دامغانی خوشمزه و مخصوص با گوشت گوسفند در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای پلو
برنج۵ پیمانه
لپهیک و نیم پیمانه
رشته پلویی۲۰۰ گرم
گوشت گوسفندییک کیلو
پیاز۲ عدد
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه اندازه کافی
زعفرانبه اندازه دلخواه
پودر زیره برای لا به لای برنجبه اندازه دلخواه
روغن حیوانی برای روی برنجبه اندازه دلخواه

 

مواد لازم برای مانی
زرشکنصف لیوان
خلال بادام و پستهدلخواه
کشمش پلویینصف لیوان
پیاز داغبه اندازه دلخواه
گلابدو قاشق

طرز تهیه مانی پلو

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن مانی پلو گوشت گوسفندی را به اندازه گوشت خورشت خرد می کنیم سپس دو عدد پیاز را پوست گرفته و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم، روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا داغ شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به تابه می افزاییم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود سپس گوشت را به آن اضافه می کنیم و حرارت را بالا می بریم تا گوشت با حرارت بالا تفت بخورد وقتی رنگ آن تغییر کرد زردچوبه را به همراه فلفل سیاه اضافه می نماییم.

مرحله سوم

عطر ادویه ها که در فضا پیچید آب جوش اضافه می کنیم و درب ظرف را می گذاریم تا گوشت بپزد. در ادامه لپه را پاک کرده و با آب می گذاریم در حدی بپزد که وا نرود، در این فاصله برنج را پاک می کنیم و آب را در قابلمه ریخته و صبر می کنیم به جوش برسد سپس برنج را به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

۵ دقیقه که برنج در آب جوشید لپه و رشته پلویی را به برنج می افزاییم و اجازه می دهیم برای دو دقیقه دیگر با هم بجوشد وقتی رشته نرم شد آبکش می کنیم سپس ته قابلمه روغن و زعفران می ریزیم و نان لواش برای ته دیگ قرار می دهیم.

طرز تهیه مانی پلو طرز تهیه مانی پلو با مرغ طرز تهیه مانی پلو با گوشت چرخ کرده مانی پلو دامغانی سامان گلریز مانی پلو به خانه برمیگردیم طرز تهیه مانی پلو مانی پلو چیست مانی پلو نی نی سایت طرز تهیه داشاق پلو lhkd \g,

مرحله پنجم

برنج را داخل قابلمه می ریزیم و لابه لای آن پودر زیره سیاه می پاشیم که بسیار غذا را خوش عطر می کند، در انتها روی مانی پلو زعفران و روغن حیوانی می دهیم و می گذاریم دم بکشد. بعد از دو ساعت که گوشت پخته شد به آن نمک و زعفران اضافه می کنیم.

مرحله ششم

بعد از این که کمی جوشید از آب آن برای کنار غذا برمی داریم و بقیه آب را می گذاریم تا در کنار گوشت بجوشد و سس غلیظی شود در ادامه مانی غذا را درست می کنیم اول یک پیاز داغ طلایی درست می کنیم سپس به آن زرشک و کشمش را اضافه می نماییم و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در انتها خلال بادام و پسته را که در دو قاشق گلاب خیسانده بودیم اضافه می کنیم و مانی آماده است، وقتی گوشت کاملا پخته شد و سس غلظت پیدا کرد از روی حرارت برمی داریم برنج را که دم کشیده با کفگیر زیر و رو می کنیم و در ظرف سرو می کشیم.

مرحله هشتم

دور تا دور ظرف را مانی می ریزیم و تکه های گوشت را روی آن می چینیم و وسط ظرف را پلو زعفرانی تزیین می کنیم می توانید کمی از آب گوشت را روی مانی بریزید تا خوش طعم تر شود. از خوردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 آذر 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.