طرز تهیه سالاد شیرازی ساده خوشمزه و خانگی

طرز تهیه سالاد شیرازی

طرز تهیه سالاد شیرازی

سالاد شیرازی خوشمزه ترین و قدیمی ترین سالاد ایرانی است که به همراه سالاد کاهو بیشترین کاربرد را در سفره های ایرانی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد شیرازی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خیار۵ عدد متوسط
گوجه فرنگی۳ عدد متوسط
پیاز۳ عدد متوسط
آبلیمو یا آبغورهسه چهارم استکان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
نعناع خشکبه مقدار لازم
روغن زیتونبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد شیرازی

مرحله اول

برای تهیه سالاد شیرازی اولین قدم این است که خیار و پوست را بشویید و پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید.توجه داشته باشید که می توانید خیار را با پوست و یا بی پوست برای سالاد خرد کنید.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که در صورت تمایل و به صورت کاملا اختیاری می توانید مقداری فلفل دلمه ای با رنگ های متنوع به سالاد خود اضافه کنید.البته ذکر این نکته ضروری است که استفاده از فلفل دلمه ای در سالاد ضروری نیست.

مرحله سوم

در این مرحله باید گوجه فرنگی ها را خوب بشویید و از وسط نصف کنید.توجه داشته باشید که اگر گوجه ها شل و آبدار بودند باید برای افزایش کیفیت سالاد داخل آنها را خالی کنید، سپس گوجه فرنگی را نگینی خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

این مرحله از تهیه سالاد شیرازی به مرحله ادویه و چاشنی معروف است.پس باید چاشنی و ادویه سالاد را اضافه کنید.برای این کار خیار و گوجه فرنگی و پیاز خرد شده را داخل کاسه بریزید و نمک و فلفل سیاه و نعناع خشک و آبلیمو یا آبغوره را اضافه کنید.

مرحله پنجم

برای اینکه سالاد شیرازی شما خاص شود و طعم بهتری بگیرد باید  کمی روغن زیتون و یا جعفری ساطوری شده را به سالاد شیرازی خود اضافه کنید و مواد سالاد را به خوبی مخلوط کنید.

مرحله ششم

این مرحله آخرین مرحله تهیه سالاد شیرازی است.تقریبا سالاد شما آماده است و برای حدود نیم ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند و کامالا جا بیفتد.سپس می توانید در کنار غذاهای پلویی نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 17 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.