طرز تهیه سالاد لوبیا سفید خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد لوبیا سفید

طرز تهیه سالاد لوبیا سفید

سالاد لوبیا سفید یک سالاد بسیار خوشمزه و دلپذیر است که سرشار از پروتئین است و به خصوص برای ورزشکاران خیلی مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد لوبیا سفید در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سفید۲ پیمانه
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل دلمه اییک چهارم یک عدد
تخم مرغ آب پز۲ عدد
جعفری خرد شدهنصف پیمانه
پیاز قرمز۱ عدد متوسط
ارده۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
سرکه سیب۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
آب خیار شور۳ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه کوبیدهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد لوبیا سفید

مرحله اول

برای تهیه سالاد لوبیا سفید ابتدا باید لوبیا سفید را در ۲۴ ساعت قبل از تهیه سالاد در آب بخیسانید و هر سه ساعت یک بار آب آن را عوض کنید تا نفخ ناشی از خوردن لوبیا سفید از بین برود.

مرحله دوم

لوبیا سفید را به همراه آب در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید آرام آرام بپزد.وقتی که لوبیا سفید پخته شد در ظرفی ریخته و اجازه دهید تا خنک شود تا در تهیه سالاد مورد استفاده قرار گیرد.

مرحله سوم

تخم مرغ را در قابلمه ریخته و آب هم به ان اضافه کنید و اجازه دهید تا در روی حرارت  پخته و به اصطلاح آب پز شود.سپس از روی حرارت بردارید و پوست آن را بگیرید و اجازه دهید تا خنک شود.

مرحله چهارم

گوجه فرنگی را شسته و خرد کنید و پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید.فلفل دلمه ای را نیز باید شسته و خشک کنید و خرد کنید.جعفری را نیز باید ساطوری کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید یک ظرف بردارید و ارده و روغن زیتون و سرکه سیب و آبلیمو و آب خیار شور و فلفل سیاه کوبیده شده را به آن اضافه کنید و یک سیر را درون آن رنده کنید و مواد را خوب به هم بزنید تا سس شما اماده شود.

مرحله ششم

حالا یک ظرف بزرگ بردارید و لوبیا سفید را درون آن بریزید و به ترتیب گوجه فرنگی و پیاز و فلفل دلمه ای و جعفری را اضافه کنید و سس هم روی ان بریزید و مواد سالاد را خوب به هم بزنید تا طعم آن یکسان شود.تخم مرغ آب پز را روی سالاد قرار دهید.سپس نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 31 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.