طرز تهیه سالاد لوبیا خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد لوبیا

طرز تهیه سالاد لوبیا

سالاد لوبیا یکی از سالاد های خوشمزه و سرشار از پروتئین است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد لوبیا در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
روغن زیتوننصف پیمانه
سرکه بالزامیکیک چهارم پیمانه
عسل۳ قاشق غذاخوری
خردل۱ قاشق چای خوری
جعفری خرد شدهیک چهارم پیمانه
لوبیا سبز خرد شده۲ پیمانه
لوبیا قرمز پخته شده۲ پیمانه
لوبیا سفید۲ پیمانه
پیاز خرد شده۲ پیمانه
فلفل دلمه ای زرد خرد شده۲ پیمانه
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد لوبیا

مرحله اول

برای تهیه سالاد لوبیا ابتدا باید حبوبات را یک روز قبل از تهیه این سالاد در آب بخیسانید و هر سه ساعت یک بار آب آنها را عوض کنید تا نفخ ناشی از خوردن حبوبات از بین برود و در موقع پخت زود تر بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه بزرگ بر می داریم و درون آن آب می ریزیم و لوبیا سفید و لوبیا قرمز را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا با هم پخته شوند.بهتر است لوبیا با حرارت آرام پخته شود.

مرحله سوم

حالا باید لوبیا سبز را آماده کنید.لوبیا سبز را شسته و خرد کنید و یک قابلمه آب جوش تهیه کنید و لوبیا سبز را درون آن بیندازید و اجازه دهید تا سه چهار دقیقه جوش بخورد و بعد از آن بلافاصله در کاسه آب یخ بیندازید تا رنگش ثابت بماند.

مرحله چهارم

حالا باید یک ظرف بردارید تا سس را در آن دست کنید.روغن زیتون و سرکه بالزامیک و عسل و خردل و نمک را درون آن بریزید و خوب به هم بزنید تا یک سس خوشمزه و یکدست حاصل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله باید سس را برای نیم تا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.همچنین لوبیا سبز در آب یخ را نیز باید دو بار آبکش کنید تا کاملا نرم شود و رنگ آن نیز باقی بماند.

مرحله ششم

حالا وقت آن است که مواد خرد شده و پخته شده را در ظرف اصلی بریزید و سس سالاد را نیز روی آن بریزید و مواد را خوب به هم بزنید تا کاملا سالاد به خورد مواد سالاد برود و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 30 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.