طرز تهیه سالاد شور با گوجه مشهدی خوشمزه و خانگی

طرز تهیه سالاد شور

طرز تهیه سالاد شور

سالاد شور یکی از سالادهای خوشمزه و محلی است که متعلق به شهر مشهد می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد شور در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم خرد کرده۳ پیمانه
کرفس خرد کرده۲ پیمانه
هویج خرد کرده۲ پیمانه
فلفل تند۶ عدد
سیر۶ حبه
گوجه فرنگیدو کیلو و نیم
سرکه سفید۲ پیمانه

طرز تهیه سالاد شور

مرحله اول

برای تهیه سالاد شور مشهدی ابتدا باید همه مواد سالاد غیر از گوجه را بشویید و خشک کنید و نگینی خرد کنید.این مواد باید یک روز روی پارچه در معرض هوا قرار بگیرند تا خشک شوند.

مرحله دوم

در این مرحله باید گوجه فرنگی ها را شسته و خشک کنید و یک دقیقه در آب جوش بیندازید و پوست آن را بگیرید و در میکسر بیندازید و اجازه دهید تا میکسر گوجه فرنگی را کاملا له کند.

مرحله سوم

بعد از اینکه میکسر را خاموش کنید می بینید که آب گوجه فرنگی حاصل شده است ، بدون اینکه این آب را صاف کنید در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا ده دقیقه حرارت ببیند.

مرحله چهارم

در حین اینکه آب گوجه روی حرارت است باید به ان نمک اضافه کنید و میزان نمک به صورت محاسبه می شود که که به ازای هر کیلو گوجه که استفاده کرده اید باید یک قاشق غذاخوری سرصاف نمک بریزید.

مرحله پنجم

بعد از ده دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید و همانطور داغ روی ظرف سبزیجات خرد شده بریزید.کمی که سرد شد باید آن را به شیشه های اصلی منتقل کنید.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که نباید در ظروف شیشه ای را تا یک روز محکم کنید چون سالاد شور شما سر می رود.بعد از یک روز در را محکم کنید و بعد از ۱۰ روز سالاد شما قابل خوردن است.این سالاد سریع کپک می زند و باید در یخچال نگهداری شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 20 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.