طرز تهیه سالاد حبوبات خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد حبوبات

طرز تهیه سالاد حبوبات

سالاد حبوبات یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و زیبا است که مخصوص مهمانی ها و مجالس می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد حبوبات در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس۳ قاشق غذاخوری
نخود۱ قاشق غذاخوری
لوبیا۲ قاشق غذاخوری
ماش۲ قاشق غذاخوری
هویج۱ عدد
کاهو۲ عدد
کلم برگ۲ پیمانه خرد شده
پونه کوهی۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
سس مایونز و آبلیمودلخواه

طرز تهیه سالاد حبوبات

مرحله اول

برای تهیه سالاد حبوبات ابتدا باید حبوبات را یک روز قبل از تهیه سالاد در آب بخیسانید و هر چند ساعت یکبار آب آن را عوض کنید.این کار باعث می شود که نفخ ناشی از خوردن حبوبات از بین برود و در موقع پخت هم زودتر بپزند.

مرحله دوم

بعد از گذشت ۲۴ ساعت حالا باید آب حبوبات را عوض کنید و یک قابلمه مناسب بردارید و حبوبات را به همراه آب جدید درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا همه حبوبات با هم پخته شوند.(زمان پخت حبوبات یکی نیست ولی چون خیس خورده انید می شود این کار را کرد)

مرحله سوم

کلم برگ و کاهو را برگ برگ کنید و بشویید ، سپس در صافی قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.بعد از اینکه کلم برگ و کاهو خشک شده اند باید آنها را در ابعاد ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید به سراغ هویج بروید.شما می توانید هویج را پوست بگیرید و یا با پوست رنده کنید و این کاملا به سلیقه شما مربوط است.ریز و درشت بودن رنده هم با نظر خودتان است.

مرحله پنجم

در این مرحله حبوباتی را که در مرحله دو پخته شدند را در یک آبکش بریزید و زمان دهید تا آب آنها گرفته شود ، سپس در ظرف مناسبی بریزید و کاهو و کلم و هویج را که از قبل تهیه کرده اید به حبوبات اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله باید نمک و فلفل و پونه کوهی و روغن زیتون را به ظرف سالاد اضافه کنید و اگر دوست داشتید می توانید کمی آبلیمو و سس مایونز نیز به سالاد حبوبات خود اضافه کنید و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 17 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.