طرز تهیه سالاد خیار خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد خیار

طرز تهیه سالاد خیار طرز تهیه سالاد خیار و گوجه طرز تهیه سالاد با سس مایونز طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی طرز تهیه سالاد مقوی طرز تهیه سالاد کینوا طرز تهیه سالاد مجلسی جدید سالاد پیازچه و خیار طرز تهیه سالاد شیرازی

سالاد خیار یکی از سالادهای معمول و خوشمزه ایرانی است که امروز سالاد خیار با سس مایونز را برای شما آموزش می دهیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد خیار در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خیار۳ عدد
پیاز قرمز کوچک۱ عدد
خامه ترشنصف فنجان
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
پیازچه تازه خرد شده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه تازهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد خیار

مرحله اول

برای تهیه سالاد خیار ابتدا باید خیار را خرد کنید.شما می توانید خیار را با پوست و یا بدون پوست خرد کنید که این کاملا اختیاری است ولی توصیه می کنیم خیار را با پوست خرد کنید تا طعم سالاد شما بهتر شود.

مرحله دوم

پیاز قرمز را شسته و پوست بگیرید.حالا باید پیاز را در ظرفی که خیارهای خرد شده را ریخته اید خرد کنید.ابعاد خرد کردن به خودتان بر می گردد ولی بهتر است که نه خیلی ریز و نه خیلی درشت پیاز را خرد کنید.

مرحله سوم

حالا فقط آن است که سس سالاد خود را تهیه کنید.در این مرحله باید خامه ترش را در یک ظرف کوچک بریزید و سس مایونز را نیز به آن اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید تا کاملا به خورد هم بروند.

مرحله چهارم

در این مرحله باید پیازچه را با فلفل خرد شده ترکیب کنید و خوب بهم بزنید.سپس باید آن را با سس مایونز که درست کرده اید مخلوط کنید و مواد را حدود ۳ دقیقه به هم بزنید تا کاملا سس سالاد شما یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله باید سسی را که در مرحله قبل تهیه کرده اید را روی ظرف خیار و پیاز بریزید و مواد را خوب بهم بزنید و در آخرین حرکت نمک را به سالاد خوب اضافه کنید و کمی مواد را به هم بزنید.

مرحله ششم

سالاد شما اکنون آماده است ولی اگر وقت دارید به شما توصیه می کنیم که این سالاد را برای نیم ساعت در یخچال در ظرف در بسته یا سلفون شده قرار دهید و بعد از آن نوش جان کنید تا سالاد شما خوش طعم تر شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 13 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.