طرز تهیه سالاد خرفه خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد خرفه

طرز تهیه سالاد خرفه

سالاد خرفه یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و خاص است که توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد خرفه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برگ خرفه۵۰۰ گرم
مغز گردو۱۰۰ گرم
مغز تخمه آفتابگردان۵۰ گرم
گوجه گیلاسی۳۰۰ گرم
توت فرنگی۵ عدد
خیار۳۰۰ گرم
ماست چکیده۱ کاسه کوچک
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری پر
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد خرفه

مرحله اول

برای تهیه سالاد خرفه ابتدا باید خرفه را خوب بشویید و برگ برگ کنید و در آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شود.وقتی که خرفه ها خشک شدند در ظرفی جداگانه قرار دهید تا موقع تهیه سالاد از آنها استفاده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله باید خیار ها را پوست بگیرید و با پوست به صورت تصویر به شکل رول در بیاورید.در تهیه سالاد باید رول ها را کوچک کوچک کنید و دور ظرف سالاد قرار دهید که زیبایی خاصی به سالاد شما می دهد.

مرحله سوم

گوجه های گیلاسی را باید از وسط به دوقسمت مساوی تقسیم کنید.توت فرنگی ها را هم شسته و خشک کنید و سر آن را بگیرید و به دو قسمت کنید که موقع تزیین به کار شما می آید.

مرحله چهارم

در این مرحله یاد مغز گردو را کمی خرد کنید ولی به اندازه ای که بزرگ باشد و یا کاملا خرد شود.در این مرحله همه مواد سالاد غیر از مایونز و ماست و نمک را در سک ظرف ریخته و به هم بزنید.

مرحله پنجم

یک ظرف مناسب برای تهیه سس بردارید و سس مایونز و ماست و نمک را در آن بریزید و خوب به هم بزنید.در آخر باید روغن زیتون را به سسس که درست کرده اید اضافه کنید و باز سس را به هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله تقریبا کار شما تمام شده است ، فقط باید سالاد را در ظرف مورد نظر خود بریزید و روی آن سس بریزید و زمان دهید تا سس کاملا به خورد سالاد برود و با گوجه گیلاسی و توت فرنگی تزیین کنید و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 13 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.