طرز تهیه سالاد چوپان خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد چوپان

طرز تهیه سالاد چوپان طرز تهیه پیراشکی در منزل طرز تهیه سالاد شیرازی سالاد چوپان رژیمی طرز تهیه سالاد ازمیر فیلم طرز تهیه سالاد شیرازی طرز تهیه فتوش خوشمزه طرز تهیه سالاد تبوله با انار طرز تهیه کتلت ساده

سالاد چوپان یکی از سالاد های خوشمزه است که توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود۱ استکان پخته شده
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
خیار۲ عدد کوچک
فلفل سبز۲ الی ۳ عدد
جعفریبه مقدار لازم
زیتون سیاه۵ الی ۶ عدد
روغن زیتون و آبلیمو و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد چوپان

مرحله اول

برای تهیه سالاد چوپان ابتدا باید شب قبل از پخت این سالاد نخود را در آب بخیسانید و چندین بار هم آب نخود را عوض کنید تا نفخ ناشی از خوردن نخود از بین برود و همچنین سریع تر نخود پخته شود.

مرحله دوم

در این مرحله نخود های خیسانده شده در آب را با مقداری آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و در قابلمه را نیز بگذارید تا با حرارت کم و با گذشت چد ساعت نخود شما پخته شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که می توانید از نخود پخته از قبل هم استفاده کنید.نخودهای پخته شده را از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید تا کم کم خنک شوند.سپس گوجه فرنگی را پوست بگیرید و خرد کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید فلفل ها و خیارها را هم خرد کنید و در یک ظرف کنار بگذارید و همچنین باید هسته های زیتون را نیز خارج کنید و زیتون های بدون هسته را در یک ظرف کنار بگذارید تا در ادامه به سالاد چوپان اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید جعفری را ساطوری کنید و کنار بگذارید.سپس یک ظرف بزرگ بردارید و به ترتیب فلفل و گوجه فرنگی و جعفری و زیتون سیاه را درون آن بریزید و آرام آرام به هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله ششم

در این مرحله باید نخود پخته را نیز به مواد سالاد اضافه کنید و بعد از آن روغن زیتون را اضافه کنید و در آخر نمک و آبلیمو را اضافه و اندازه کنید و کمی مواد را به هم بزنید و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 12 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.