طرز تهیه سالاد چوپان خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد چوپان خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد چوپان سالاد چوپان یکی از سالاد های خوشمزه است که توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه ساندویچ مرغ گریل شده و قارچ و پیاز پیکنیکی

طرز تهیه ساندویچ مرغ گریل شده و قارچ و پیاز پیکنیکی

طرز تهیه ساندویچ مرغ ساندویچ مرغ یک غذای خوشمزه و عالی برای پیکنیک است که به سرعت آماده می شود و بسیار پرطرفدار …

طرز تهیه کتلت رژیمی کم کالری و خوشمزه خانگی

طرز تهیه کتلت رژیمی کم کالری و خوشمزه خانگی

طرز تهیه کتلت رژیمی کتلت رژیمی یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاها برای کسانی که قصد لاغری دارند می باشد، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه آبگوشت حسینی

طرز تهیه آبگوشت حسینی

آبگوشت حسینی یکی از خوشمزه ترین آبگوشت های محلی است که متعلق به شهر کرمان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت حسینی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود و لوبیا چیتی۱ پیمانه از هر کدام
پیاز۲ عدد
گوشت گوسفندی با دنبه۱ کیلوگرم
به۱ عدد
ترخون، شنبلیه و جعفری۱۲۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد متوسط
برگه زردآلو۱۰۰ گرم
مغز گردو۱۰۰ گرم
لیمو عمانی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت حسینی

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت حسینی اولین قدم این است که حبوبات را شب قبل در آب بخیسانید و چند بار هم آب آنها را عوض کنید تا نفخ آنها از بین برود.یک سوم از نخودها را جدا کنید و با یک پیاز پوست کنده خوب بکوبید تا له شوند.

مرحله دوم

یک قابلمه برداشته و یک پیاز را خرد کنید و در قابلمه با روغن سرخ کردنی یا دنبه خوب تفت دهید تا سبک شود.سپس باید گوشت را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله سوم

در این مرحله باید نخود کوبیده شده و به همراه نخود و لوبیای باقی مانده را اضافه کنید و آب کافی هم در قابلمه بریزید و اجازه دهید با حرارت کم گوشت و حبوبات پخته شوند.اگر زمانتان کم است از زودپز استفاده کنید ولی در قابلمه آبگوشت خوشمزه تری خواهید داشت.

مرحله چهارم

در این مرحله باید گردوی خرد شده را به همراه سیب زمینی پوست کنده و برگه های های زردآلو به آبگوشت حسینی خود اضافه کنید و به هم بزنید.حدود یک ساعت به مواد زمان دهید تا با حرارت کم پخته شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله برای اینکه رب طعم خامی ندهد باید تابه ای کوچک را روی اجاق قرار دهید و روغن بریزید و صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود ، سپس رب را درون آن بریزید و تفت دهید.

مرحله ششم

بعد از تفت دادن رب می بینید که بسیار خوش رنگ می شود و با سبزی های خرد شده به آبگوشت اضافه کنید. در حرکت آخر باید لیمو عماین را سوراخ کنید و خیس کنید و به همراه نمک به آبگوشت اضافه کنید.بعد از یک ربع آبگوشت شما آماده است.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.