طرز تهیه آبگوشت بزباش خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آبگوشت بزباش

طرز تهیه آبگوشت بزباش طرز تهیه آبگوشت بزباش با کشک طرز تهیه آبگوشت تهرانی طرز تهیه آبگوشت بزباش کرمانی طرز تهیه بزباش بیرجندی طرز تهیه آبگوشت بزباش با ماست طرز تهیه بزباش ترکی طرز تهیه بزباش اراکی آبگوشت بزباش ترکی

آبگوشت بزباش یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی که مخلوط قورمه سبزی و آبگوشت است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت بزباش در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی با چربی و دمبه۳۰۰ گرم
لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی۱۰۰ گرم
سبزی قورمه سبزی(تره و جعفری و شنبلیله)۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
سیب زمینی۲ عدد متوسط
گرد لیمو۲ قاشق مربا خوری
نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار لازم
سبزی خوردن، ترشی یا سالاد شیرازی و نان برای سرو با آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت بزباش

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت بزباش ابتدا باید ۲۴ ساعت قبل از پختن آبگوشت لوبیا را خیس کنید و چندین بار هم آب آن را عوض کنید تا نفخ ناشی از خوردن حبوبات از بین برود و لوبیا هم حین تهیه غذا زودتر پخته شود.

مرحله دوم

در این مرحله چربی گوشت را جدا کنید و گوشت و لوبیا و یک پیاز درسته پوست کنده را با مقداری آب در قابلمه بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش بیاید.سپس شعله را کم کرده و در قابلمه را بگذارید تا آرام آرام آبگوشت شما پخته شود.

مرحله سوم

در این مرحله وقت آن است که سبزی قورمه سبزی را که از قبل شسته و خرد کرده اید را با با روغن تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و کمی هم روغن بیندازد که به خوشمزگی آبگوشت شما کمک زیادی می کند.

مرحله چهارم

در این مرحله باید یک عدد پیاز را که نگینی خرد شده است را با دنیه و ادویه در تابه تفت دهید تا پیاز ها سبک و طلایی شوند.در مرحله بعد باید انها را به خوبی بکوبید تا کاملا له شوند.

مرحله پنجم

با گذشت دو ساعت که گوشت نیم پز شد باید سبزی تفت داده شده و مخلوط دنبه و پیاز را در قابلمه ریخته و یک ساعت دیگر صبر کنید.در این مرحله می توانید به دلخواه پیاز درسته را از قابلمه خارج کنید.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از پختن کامل گوشت ، سیب زمینی پوست گرفته و گرد لیمو عمانی و نمک را به آن اضافه کنید.آبگوشت شما آماده است و مانند آبگوشت معمولی یعنی به صورت نان تلیت و گوشت کوبیده سرو می شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 7 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.