طرز تهیه آبگوشت خانگی ساده برای 4 نفر

طرز تهیه آبگوشت خانگی

طرز تهیه آبگوشت خانگی

آبگوشت یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که در طعم رقیب قورمه سبزی برای بهترین بودن است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت با استخوان و چربی یا دنبه گوسفند۵۰۰ گرم
نخود آبگوشتی و لوبیا سفیدنصف پیمانه
سیب زمینی۳ عدد متوسط
پیاز۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۱ عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت خانگی

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت خانگی ابتدا اجازه بدهید تا ۲۴ ساعت بماند. در این بین آب حبوبات را چندباری عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. گوشت گوسفندی برای آبگوشت انتخاب بسیار مناسبی است. این گوشت بعد از پختن حسابی ریش ریش می شود و خوردنش لذت بخش است.

مرحله دوم

گوشت را به تکه های دلخواه برش داده و در قابلمه بریزید. نخود و لوبیای خیس خورده را قبل از اضافه کردن به قابلمه آب بکشید. بعد از اضافه کردن حبوبات به گوشت باید پیاز را اضافه کنید. ابتدا پیاز را شسته و آن را پوست بگیرید.

مرحله سوم

بهتر است پیاز را همان طور درسته در قابلمه بریزید. حالا روی مواد آب جوشیده سرد شده ریخته و اجازه دهید تا بر روی حرارت خیلی کم بپزد و جابیفتد. می توانید در صورت تمایل در این مرحله کمی زردچوبه نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم

باید اجازه دهید تا گوشت و لوبیا حسابی بپزد. حتما با یک قاشق کف گوشت را که روی آب می آید بگیرید. این کار دیزی شما را شفاف تر خواهد کرد. بعد از اینکه گوشت و لوبیا پخت؛ پیاز های درسته را به آرامی با یک ملاقه از دیزی خارج کنید.

مرحله پنجم

حالا می توانید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به دیزی اضافه کنید. البته می توانید سیب زمینی های کوچک را با برس به خوبی بشویید و آن ها را با پوست نیز به آبگوشت اضافه کنید. باید اجازه دهید تا دیزی کاملا جابیفتد.

مرحله ششم

حالا چربی های گوشت و دنبه را جدا کنید. چربی های گوسفندی پخته شده را با یک پیاز که خرد کرده اید و رب گوجه فرنگی حسابی مخلوط کنید تا یکدست شوند. اجازه بدهید تا بر روی حرارت کمی تفت بخورد تا رنگ بدهد.

مرحله هفتم

سپس مخلوط رب گوجه فرنگی خوشرنگ و دنبه چرب را به داخل قابلمه آبگوشت اضافه کنید. این کار کمک می کند تا دیزی حسابی روغن پس بدهد. در اواخر پخت؛ لیمو عمانی، نمک و فلفل را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هشتم

می توانید به جای لیمو عمانی از پرک لیمو نیز استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که یک قابلمه سنگی مخصوص طبخ دیزی خریداری کنید. دیزی در این قابلمه بسیار بهتر به عمل می آید و زمان پخت نیز کوتاه تر می شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 30 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.