طرز تهیه آبگوشت کشک اراک خوشمزه و خانگی

طرز تهیه آبگوشت کشک

طرز تهیه آبگوشت کشک طرز تهیه آبگوشت کشک همدانی طرز تهیه آبگوشت کشک ساده آبگوشت کشک کرمانشاهی طرز تهیه آبگوشت کشک لرستان آبگوشت کشک و بادمجان طرز تهیه آبگوشت بزباش با کشک طرز تهیه آبگوشت دوغ طرز تهیه بزباش کرمانی

آبگوشت کشک یکی از خوشمزه تزین آبگوشت های محلی است که مختص شهر اراک است ولی در همدان و لرستان و کرمان و کرمانشاه هم پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت کشک در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت آبگوشتی۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
چغندر آشی۲ عدد
نخود و لوبیا۱ پیمانه از هر کدام
کشکیک و نیم پیمانه
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
نعناع داغبه مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت کشک

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت کشک ابتدا باید ۲۴ ساعت قبل از پختن آبگوشت ، حبوبات شامل نخود و لوبیا را در آب بخیسانید و چند بار هم آب آن را عوض کنید تا نفخ ناشی از خوردن حبوبات از بین برود و نخود و لوبیا زودتر پخته شوند.

مرحله دوم

در این مرحله باید پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید ، چغندر را نیز پوست گرفته و خرد کنید.سپس یک قابلمه بزرگ بردارید و پیاز و نخود و لوبیا و چغندر را همراه دو لیوان آب ولرم درون آن بریزید و روی حرارت کم بگذارید.

مرحله سوم

در این مرحله باید توجه داشته باشید که وقتی که گوشت آبگوشت شما پخت ، کشک را با نمک و زردچوبه هم بزنید و اجازه دهید تا یک ربع ساعت با حرارت خیلی کم روی اجاق باشد.

مرحله چهارم

زیر آبگوشت شما باید خیلی کم باشد تا کم کم و خیلی خوب جا بیفتد.این یکی از نکات اصلی برای خوشمزه تر شدن تمام خورشت ها و آبگوشت ها می باشد و امکان ندارد آبگوشتی لذیذ باشد ولی با حرارت زیاد پخته شده باشد.

مرحله پنجم

وقتی که مطمئن شدید که آبگوشت شما جا افتاده است باید نعناع داغ را به آن اضافه کنید و پس از ان کشکی را که در مرحله سوم آماده کرده بودید را نیز به آبگوشت کشک خود اضافه کنید.

مرحله ششم

در مرحله آخر باید نخود و لوبیا و چغندر را از آبگوشت کشک خود جدا کرده و خوب با گوشت کوب بکوبید.نکته مهم در تهیه این آبگوشت این است که گوشت نباید کوبیده شود و باید یک تیکه در کاسه بیندازید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 7 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.