طرز تهیه آش ماست ساده و خوشمزه خانگی

طرز تهیه آش ماست

 طرز تهیه آش لخشک گنابادی طرز تهیه آش لخشک مشهد طرز تهیه آش خلوک طرز تهیه آش بلکه طرز تهیه لخشک افغانی اش لخشک نی نی سایت اش لخشک قوچان عکس اش لخشک

آش ماست یکی از آش های محلی و خوشمزه است که در شهرهای مختلف ایران پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماست در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس و لپه۱ پیمانه از هر کدام
برنج ایرانی نیم دانه۱ پیمانه
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۵ حبه
سبزی آشی۷۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
ماست چکیده ترش۲ لیوان
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
پیاز داغ و سیر داغبه مقدار لازم
روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه آش ماست

مرحله اول

برای تهیه آش ماست ابتدا باید حبوبات را چند ساعتی در آب بخیسانید و آب آن را عوض کنید.سپس حبوبات در قابلمه ای ریخته و بپیزید و وقتی نرم شد زیر شعله را کم کنید تا سرد شود و برنج را نیز بخیسانید.

مرحله دوم

در این مرحله باید پیاز را نگینی خرد کرده و قابلمه ای سرخ کنید و فلفل و زردچوبه را نیز به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید و حبوبات پخته شده و برنج خیس خورده را نیز به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

دو تا سه لیتر آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا بجوشد و سپس شعله را کم کنید تا آرام پخته شود.سپس سبزی را به آش اضافه کنید و در قابلمه را یاز بگذارید و در این حین چند حبه سیر را رنده کنید و با نمک به ماست اضافه کنید تا طعم دار شود.

مرحله چهارم

در همین حین که آش می پزد باید کوفته ریزه ها را آماده کنید و گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و نمک و فلفل ترکیب کنید و خوب ورز دهید و به شکل گلوله در اورده و سرخ کنید و کنار بگذارید تا سرد شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله باید نعناع داغ و پیاز داغ و سیر داغ را تهیه کنید.سپس کمی نعناع و پیاز داغ به مواد آش اضافه کنید و وقتی غلظت آش دلخواهتان شد کوفته ریزه ها را درون آش بریزید و شعله را خاموش کنید و زمان دهید تا آش سرد شود.

مرحله ششم

در مرحله آخر باید ماست مزه دار شده در مرحله سوم را به آش اضافه کنید.اکنون آش شما آماده شده است و وقت آن است که با نعناع داغ و پیاز داغ و سیر داغ تزیین نمایید و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 29 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.