طرز تهیه آش ماش خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش ماش

طرز تهیه آش ماش طرز تهیه آش ماش یزدی طرز تهیه آش ماش اصفهانی طرز تهیه آش ماش کرمانی طرز تهیه آش ماش شیرازی طرز تهیه آش ماش برای سرماخوردگی طرز تهیه آش ماش لری طرز تهیه آش ماش گلستان طرز تهیه آش ماش با گوشت

آش ماش یکی از آش های محلی است که در نقاط مختلف ایران با روش های مختلف پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماش در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
ماش۱ پیمانه
سبزی شامل، تره، جعفری، شنبلیله و مرزه۳۰۰ گرم
برنجنصف پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
کلم قمری۲ عدد

طرز تهیه آش ماش

مرحله اول

برای تهیه آش ماش ابتدا باید ماش را در برای چند ساعت در آب بخیسانید و آب آن را نیز عوض کنید تا نفخ حاصل از خوردن ماش از بین برود و همچنین در موقع پخت آش ماش سریع تر بپزد.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت را تمیز کرده و بشویید و با مقداری آب در قابلمه ای روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا نیم پز شود.در این مرحله باید ماش ها را جداگانه بپزید چرا که زمان پخت گوشت و ماش یکسان نیست.

مرحله سوم

در این مرحله وقتی که گوشت نیم پز شد باید کلم قمری هایی را که شسته و خوب رنده کرده اید را به آن اضافه کنید و حدود ده دقیقه زمان دهید تا گوشت و کلم قمری با هم بپزند.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی ها را شسته و پاک کنید و خرد کرده و هماره با برنج که یک ساعت خیس خورده است به گوشت و کلم قمری اضافه کنید و در این مرحله مواد باید ۲۰ دقیقه با هم پخته شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله باید ماش های پخته شده در مرحله دوم را به آش خود اضافه کنید و اجازه دهید تا آش شما جا بیفتد و آب آن کم شود ، سپس باید با گوشت کوب آن را بکوبید تا کشدار و یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله آش شما تقریبا آماده شده است و باید چند دقیقه از روی حرارات برداشته شده و با پیاز داغ که تهیه می کنید تزیین کنید.معمولا این آش با ترشی و نان تازه سرو می شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 1 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.