طرز تهیه آش گوشواره تبریز خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش گوشواره

طرز تهیه آش گوشواره طرز تهیه آش گوشواره تبریز طرز تهیه آش گوشواره با ماکارونی طرز تهیه آش گوشواره روسی طرز پیچیدن خمیر آش گوشواره آش گوشواره ترکی آش گوشواره با کشک آش گوشواره با ماست طرز تهیه جوشواره با اسفناج

آش گوشواره یکی از آش های خوشمزه و محلی است که متعلق به خطه آذربایجان و شهر تبریز است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گوشواره در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر آش گوشواره ۴ نفر
آرد۳ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
آبنصف پیمانه
نمکنصف قاشق چایخوری
مواد لازم تهیه آش گوشواره برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
کره۵۰ گرم
نخود پخته شده۱ پیمانه
آب۴ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سرکهیک چهارم پیمانه
جعفری و گشنیزبه مقدار لازم
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه آش گوشواره

مرحله اول

برای تهیه آش گوشواره اولین قدم تهیه کردن خمیر است ، برای این کار ابتدا باید یک ظرف بردارید و تخم مرغ را درون آن بشکنید و خوب به هم بزنید و آب و نمک را نیز به ظرف تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله باید آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر شما کم کم ایجاد شود و خمیر باید نرم باشد.خمیر حاصل را درون ظرفی گذاشته و پلاستیک روی آن بکشید و سی دقیقه زمان دهید تا در دمای اتاق بماند.

مرحله سوم

در این مرحله باید یک کاسه مناسب بردارید و پیاز را درون آن رنده کنید و سپس گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و این مواد را خوب ورز دهید و مواد حاصل را به صورت گلوله در بیاورید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید یک تابه مناسب برداشته و روی اجاق قرار دهید و درون آن روغن بریزید و پس از آنکه روغن داغ شد باید گلوله های گوشت را درون آن تفت دهید تا رنگ گوشت به رنگ قهوه ای تغییر کند.

مرحله پنجم

خمیر خود را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و روی یک سطح آرد بریزید و با وردنه به قطر دو میلی متر نازک کنید.سپس با چاقو خمیر را به صورت دو در دو یا چهار در چهار ببرید و وسط خمیر گوشت قرار دهید و خمیر را ببندید.

مرحله ششم

در یک قابلمه بزرگ باید کره ، یک عدد پیاز و رب گوجه فرنگی و نعناع را تفت دهید و سپس چهار پیمانه آب به آن اضافه کنید و وقتی آب جوش آمد باید خمیرها را به همراه نخود پخته شده  درون آن بریزید.در قابلمه را بگذارید بعد از نیم ساعت آش شما پخته می شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 29 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.