طرز تهیه آش لخشک خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش لخشک

طرز تهیه آش لخشک

آش لخشک یکی از آش های خوشمزه و محلی است که متعلق به استان خراسان رضوی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش لخشک در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج یا برگ چغتدر۵۰۰ گرم
رشته لخشک۲۰۰ گرم
عدس۲۰۰ گرم
کشکنصف پیمانه
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۴ حبه
پیاز داغ و نعنا داغبرای تزیین آش
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آش لخشک

مرحله اول

برای تهیه آش لخشک اولین قدم این است که یک شب یا چند ساعت مانده به تهیه آش ، عدس را در آب بخیسانید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ حاصل از خوردن عدس از بین برود و همچنین زودتر پخته شود.

مرحله دوم

در این مرحله باید یک قابلمه برداشته و عدس را به همراه آب درون آن بریزید تا پخته شوند.مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید تا پوست عدس جدا نشود و بعد از پخت باید عدس را آبکشی کنید.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید.بعد در داخل قابلمه ای مناسب با زردچوبه خوب تفت دهید.سپس سیر را پوست گرفته و با رنده ریز رنده کنید و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا بوی سیر بلند شود.

مرحله چهارم

عدس را به قابلمه اضافه کنید و چند لیوان آب هم داخل آن بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید.سپس رشته لخشک را بریزید و اجازه دهید کمی جوش بخورد.در این زمان لخشک را به هم بزنید تا به هم نچسبند.

مرحله پنجم

در این مرحله اسفناج را پاک کرده و بشویید و ساطوری خرد کنید.سپس در درون تابه ای تفت دهید تا اسفناج پخته شود ، سپس اسفناج را به آش لخشک خود اضافه کنید و آش را به هم بزنید.

مرحله ششم

در مرحله آخر باید کشک را با کمی آب ولرم باز کنید و به آش اضافه کنید.سپس باید نمک آش را اندازه بگیرید.زیر آش را خاموش کنید و در ظرف مناسبی بریزید و روی آش را با نعناع داغ و پیاز داغ تزیین کنید و نوش جان نمایید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 29 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.