طرز تهیه آش گشنیز با برنج خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش گشنیز

 طرز تهیه آش گشنیز با برنج طرز تهیه سوپ گشنیز برای سرماخوردگی طرز تهیه آش گشنیز تبریزی آش گشنیز برای پاکسازی طرز تهیه آش گشنیز ساده سوپ گشنیز برای کرونا اش گشنیز کرمانشاهی طرز تهیه آش گشنیز در طب سنتی

آش گشنیز یکی از آش های خوشمزه و مقوی است که برای درمان سرماخوردگی و کم خونی مفید است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گشنیز در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گشنیز۳۵۰ گرم
برنجنصف پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
عدسیک چهارم پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
هویج۱ عدد متوسط
نخود و لوبیا۱ پیمانه
نمک و فلفل و زردچوبه و روغنبه مقدار لازم

طرز تهی آش گشنیز

مرحله اول

برای تهیه آش گشنیز ابتدا باید یک پیاز را شسته و پوست بگیرید و سپس به صورت خلالی خرد کنید.حالا یک قابلمه برداشته و روی اجاق قرار دهید و روغن درون آن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود ، سپس پیاز را به همراه زردچوبه در آن تفت دهید.

مرحله دوم

نخود و لوبیا را باید از شب قبل از پخت اش در آب بخیسانید و چند بار هم آب آن را عوض کنید تا هم نفخ ناشی از خوردن لوبیا از بین برود و هم موقع پخت آش لوبیا در زمان کمتری پخته شود.

مرحله سوم

در این مرحله نخود و لوبیای خیسانده شده را به همراه برنج داخل پیازها ریخته و روی آنها آب بریزید و اجازه دهید تا بجوشد و این کار تا زمانی ادامه پیدا کند که نخود و لوبیا نیم پز شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله باید عدس را نیز اضافه کنید و صبر کنید تا خوب آش بجوشد و عدس هم خوب پخته شود.سپس باید گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز که رنده می کنید و نمک فلفل خوب ورز دهید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله باید گوشت چرخ کرده را به صورت گلوله های کوچکی در بیاورید و تابه ای را روی اجاق قرار دهید و روغن درون آن بریزید و وقتی که روغن داغ شد گلوله ها را درون روغن خوب سرخ کنید.

مرحله ششم

وقتی که مطمئن شدید که حبوبات کاملا پخته اند باید گشنیز را خوب بشویید و خرد کنید و به همراه گوشت چرخ کرده های سرخ شده در مرحله قبل به آش اضافه کنید و نمک و فلفل آش را تنظیم کنید.آش شما اماده است و می توانید نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.