طرز تهیه آش گوجه خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش گوجه

 طرز تهیه آش گوجه تهرانی طرز تهیه آش گوجه فرنگی اردبیل طرز تهیه آش گوجه کرمانشاهی طرز تهیه آش گوجه با رشته طرز تهیه آش گوجه تبریزی طرز تهیه آش گوجه با عدس طرز تهیه آش گوجه با نخود آش گوجه ساده

آش گوجه یکی از آش های محلی ایرانی است که به روش های مختلفی در نقاط مختلف ایران پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گوجه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی۱ کیلوگرم
برنج ، آبغوره و لوبیا چشم بلیلی۱ پیمانه از هر کدام
آب گوشت۳ پیمانه
غورهنصف پیمتنه
تره و جعفری۲۰۰ گرم از هر کدام
پیاز۲ عدد
نعناع داغ۲ قاشق غذاخوری
روغن و نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آش گوجه

 

مرحله اول

برای تهیه آش گوجه فرنگی ابتدا باید لوبیا چشم بلبلی را شب قبل از پخت آش در آب بخیسانید و چند بار آبش را عوض کنید تا هم نفخ ناشی از خوردن لوبیا از بین برود و هم در موقع پخت سریعتر بپزد.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و خرد کنید و تابه ای را روی اجاق قرار دهید و روغن درون آن بریزید و وقتی روغن داغ شد پیاز ها را درون روغن سرخ کنید.نیمی از پیازها را برای تزیین بردارید و نیمی دیگر را هم برای پخت آش.

مرحله سوم

یک قابلمه برداشته و نیمی از پیاز داغ را به همراه لوبیا چشم بلبلی خیس خورده و کمی زردچوبه را درون آن بریزید و ۵ لیوان آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا لوبیا چشم بلبلی کاملا پخته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله دقت کنید که وقتی لوبیا چشم بلبلی پخت و نرم شد باید آب گوشت را به همراه برنج که قبلا شسته و در آب خیس کرده اید به قابلمه اضافه کنید.این مرحله تا جایی ادامه پیدا می کند که برنج پخته و نرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله غلظت آش بیشتر شده است و باید سبزی خرد شده را به همراه غوره به آش اضافه کنید و زمان دهید تا سبزی پخته شود.گوجه ها را پوست گرفته و با رنده یا گوشت کوب برقی پوره کنید و به آش اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد از اینکه گوجه ها را درون قابلمه ریختید نیم ساعت زمان دهید و سپس از روی حرارت بردارید.سپس آبغوره و نمک و ۱ قاشق نعناع داغ را به آش اضافه کنید.در آخر آش گوجه خود را با نعناع داغ و پیاز داغ تزیین نموده و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.