طرز تهیه دمپختک باقالی خوشمزه و ساده به روش تهرانی

طرر تهیه دمپختک

طرز تهیه دمپختک باقالی خوشمزه و ساده به روش تهرانی طرز تهیه دمپختک با گوجه و سیب زمینی طرز تهیه دمپختک   دمپختک خوشمزه طرز تهیه دمپختک باقالی با مرغ طرز تهیه دمپختک باقالی با گوشت انواع دمپختک

یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی دمپختک است که به سادگی می توانید آن را بپزید این غذا شباهت زیادی به استانبولی دارد و مواد اولیه کمی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمپختک باقالی خوشمزه و ساده به روش تهرانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
 برنج۲ پیمانه
باقالی زرد خشکیک پیمانه
 پیاز بزرگیک عدد
نمک و فلفل و زردچوبهبه میزان لازم

طرر تهیه دمپختک

 

مرحله اول

برای درست کردن دمپختک در ابتدا پیازها را پوست بگیرید سپس از وسط نصف کنید و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد نمایید تابه را روی حرارت قرار دهید و روغن بریزید تا گرم شود.

مرحله دوم

در ادامه پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا نرم و سبک شود وقتی پیازها طلایی شدند باقالی را می افزاییم و خیلی کوتاه تفت می دهیم زیرا تفت زیاد باعث له شدن باقالی می شود.

مرحله سوم

در این مرحله زردچوبه و نمک را به همراه فلفل سیاه به غذا اضافه می کنیم و برای یک دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه می دهیم سپس برنج را که پاک کرده و شسته ایم می افزاییم.

مرحله چهارم

آب نیز می افزاییم مقدار آب باید به اندازه یک بند انگشت روی برنج باشد نمک و روغن را اضافه کنید و با قاشق با هم مخلوط نمایید حرارت را روی دمای متوسط رو به بالا بگذارید تا آب به جوش بیاید.

مرحله پنجم

وقتی آب به جوش آمد دما را متوسط کنید تا آب برنج کشیده شود وقتی آب برنج تمام شد دما را ملایم نمایید و روی آن دم کنی بگذارید و صبر کنید تا دم بکشد و کاملا پخته شود.

مرحله ششم

حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم دارید تا دمپختک دم بکشد سپس در ظرف سرو بکشید و با ماست و سالاد شیرازی میل نمایید از خوردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده لذت ببریید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 3 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.