طرز تهیه پای اسفناج خوشمزه رستورانی

طرز تهیه پای اسفناج خوشمزه رستورانی

طرز تهیه پای اسفناج این پای اسفناج خوشمزه را می توانید برای پیش غذا یا غذای کامل استفاده کنید این غذای خوشمزه یک …

طرز تهیه خورش شیرین قورمه خوشمزه و مجلسی گیلانی

طرز تهیه خورش شیرین قورمه خوشمزه و مجلسی گیلانی

طرز تهیه خورش شیرین قورمه این خورش خوشمزه و سنتی یک غذای پرطرفدار گیلانی است که می توانید برای مجالس و مهمانی ها …

طرز تهیه کوزالاک مانتی غذای خوشمزه ترکی

طرز تهیه کوزالاک مانتی غذای خوشمزه ترکی

طرز تهیه کوزالاک مانتی کوزالاک مانتی یکی از غذاهای خوشمزه با ظاهر متفاوت ترکیه ای است که طرفداران زیادی دارد این غذا جز …

طرز تهیه سالاد فتوش

طرز تهیه سالاد فتوش Feedback طرز تهیه سالاد فتوش با رب انار طرز تهیه سالاد تبوله طرز تهیه سس سالاد فتوش طرز تهیه سالاد یونانی طرز تهیه سالاد فتوش تصویری عکس سالاد فتوش سالاد فتوش دونفره

سالاد فتوش یکی از سالادهای عربی و خوشمزه است که تعلق به کشور لبنان دارد و در بین مردم ایران هم بسیار محبوب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد فتوش در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کاهو۱ عدد متوسط
خیار۳ عدد متوسط
گوجه فرنگی۱ عدد
نان پیتا (لواش) – مثلثی خرد شده۱ عدد
تربچه۵ عدد
پیازچه۲ عدد
فلفل دلمه ای سبز۰٫۵ عدد
جعفری خرد شدهیک چهارم فنجان
سس انار و پودر سماق۱ قاشق چای خوری از هر کدام
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
نعناع خشک و نمک۰٫۵ قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل سیاهبه دلخواه

طرز تهیه سالاد فتوش

مرحله اول

برای تهیه سالاد فتوس ابتدا باید ابتدا روغن زیتون را در تابه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید و تا آرام آرام گرم شود.نان پیتا را برش دهید و در تابه روغن زیتون قرار دهید تا کمی تفت بخورد.

مرحله دوم

زمانی که که نان پیتا در حال تفت خوردن است به نان ها نمک و فلفل اضافه کنید.توجه داشته باشید که قطعات نان باید بین ۵ تا ۷ دقیقه در تابه روغن زیتون سرخ شوند تا ترد و برشته شوند.

مرحله سوم

خبر خوب این است که برای تهیه نان این تنها راه نیست بلکه اگر فر در اختیار دارید می توانید دمای فر را به ۲۲۰ درجه سانتیگراد برسانید و به مدت ده دقیقه نان را در فر قرار دهید تا برشته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله باید روغن زیتون و آب لیمو ترش را در ظرف مناسبی بریزید و خوب به هم بزنید ، سپس باید سر را رنده کنید و به همراه پودر سماق و سس انار به ظرف اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید.

مرحله پنجم

مواد بالا را به هم زده تا یکدست شود ، سپس باید نمک و نعناع خشک و فلفل را نیز اضافه کنید و مواد را باز به هم بزنید تا کاملا یک ترکیب یکدست ایجاد شود.سپس کاهو و گوجه فرنگی را خرد کرده و به ظرف اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا وقت ان است که خیار و فلفل دلمه ای و جعفری و تربچه و پیازچه را نیز اضافه کنید و به هم بزنید تا همه سالاد شما به سس آغشته شود.سپس نان پیتا را اضافه کنید و سعی کنید قبل از اینکه نان نرم شود آن را سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.