طرز تهیه عدس پلو نذری برای 100 نفر مرحله به مرحله

طرز تهیه عدس پلو نذری

طرز تهیه عدس پلو نذری عدس پلو نذری برای ۱۰۰ نفر ادویه مخصوص عدس پلو نذری نسبت عدس به برنج در عدس پلو عدس پلو نذری برای ۲۰۰ نفر عدس پلو نذری برای ۱۵۰ نفر عدس پلو برای ۲۰ نفر نی نی سایت  عدس پلو

در ایام محرم مرسوم است که نذری پخته می شود یکی از نذری های خوشمزه و مخصوص این ماه عدس پلو است که به سادگی می توانید طبخ کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه عدس پلو نذری برای ۱۰۰ نفر مرحله به مرحله در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۱۰۰ نفر
برنج۱۶ کیلوگرم
عدس۶ کیلوگرم
گوشت چرخ کرده۴ کیلوگرم
پیاز۵ کیلوگرم
روغن۲ کیلوگرم
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
کشمش پلویی۳ کیلوگرم
ادویه مخصوص عدس پلوبه میزان لازم
نمکبه میزان کافی

طرز تهیه عدس پلو نذری

مرحله اول

در ابتدا برای پخت عدس پلو نذری برنج ها را پاک کرده و می شوییم و با نمک برای چند ساعت می خیسانیم عدس ها را نیز پاک کرده و بعد از شستن در قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم بپزند درب قابلمه را نگذارید تا پوست عدس ها جدا نشود.

مرحله دوم

بهتر است از عدس های دیرپز استفاده کنید که در هنگام پخت وا نروند و قبل از پخت کامل عدس ها را از روی حرارت برمی داریم قابلمه مناسب نذری را روی حرارت گذاشته و با آب تا نیمه پر می کنیم و نمک می ریزیم تا به جوش بیاید سپس آب نمکی که برنج را در آن خیساندیم دور ریخته و برنج را داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

چون نسبت برنج به عدس بیشتر است بهتر است که برنج زیاد نجوشد سپس عدس را داخل برنج می ریزیم و با آب سرد آبکش می کنیم و ته قابلمه ته دیگ مورد نظر را می گذاریم و برنح و عدس را داخل قابلمه ریخته و دم می گذاریم ابتدا با حرارت زیاد تا بخار بپیچد سپس کم می کنیم.

مرحله چهارم

تا عدس پلو دم بکشد مواد روی آن را آماده می کنیم پیازها را پوست گرفته و خرد می کنیم در تابه روغن ریخته و می گذاریم گرم شود سپس پیاز را افزوده و تفت می دهیم تا نرم و سبک و طلایی رنگ شود و گوشت چرخ شده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ادویه می افزاییم و با گوشت تفت می دهیم تا گوشت سرخ شود سپس نمک اضافه می کنیم و برای خوشرنگ شدن می توانید زعفران دم کشیده بیافزایید سپس کشمشی که از قبل شسته و خشک شده را به مواد اضافه کرده و تفت کوتاه می دهیم و از روی حرارت برمی داریم.

مرحله ششم

بعد از دم کشیدن عدس پلو در ظرف های تک نفره ریخته و برای تزیین غذا از مواد گوشتی روی آن ها می ریزیم و می توانید یک تکه ته دیگ هم قرار دهید. نوش جان. نذرتون قبول.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 4 مرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.