طرز تهیه قیمه نذری خوشمزه و مخصوص ماه محرم برای 100نفر

طرز تهیه قیمه نذری

طرز تهیه قیمه نذری راز قیمه نذری طرز تهیه قیمه مجلسی برای 10 نفر طرز تهیه خورش قیمه مجلسی با طعمی عالی و بینظیر طرز تهیه قیمه برای ۳ نفر طرز تهیه قیمه مجلسی برای 20 نفر طرز تهیه قیمه مجلسی برای ۱۲ نفر طرز تهیه قیمه مجلسی برای 5 نفر طرز تهیه قیمه ساده Nazri ghee stew rdli kbvd 

یکی از نذری های خوشمزه و خوش عطر ماه محرم قیمه است که با این دستور می توانید طبخ کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه نذری خوشمزه و مخصوص ماه محرم برای ۱۰۰نفر در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۱۰۰ نفر
گوشت۷ کیلو گرم
لپه۴ کیلو گرم
سیب زمینی خام۱۰ کیلو گرم
رب گوجه فرنگی۳ کیلو گرم
مغز لیمو عمانی۲۰۰ گرم
برنج۲۰ کیلو گرم
روغن۱۰ کیلو گرم
گلاب۲۰۰ میلی لیتر
زعفران۲ مثقال
ادویه مخصوص  قیمه۱۵۰ گرم
فلفل۲۵ گرم
زردچوبه۵۰ گرم
پیاز۶ کیلو
نمک۱۵۰ گرم

 

مواد لازم برای ادویه مخصوص قیمه
پودر هل سبز۴ قاشق چای خوری
پودر دارچین۴ قاشق چای خوری
زعفران ساییده شده۲ قاشق چای خوری
پودر جوز هندی۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه قیمه نذری

مرحله اول

برای درست کردن قیمه نذری در ابتدا پیازها را پوست گرفته و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم سپس در قابلمه بزرگ مناسب نذری روغن می ریزیم تا کامل کف ظرف را بگیرد سپس پیازها را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پیازها را تفت می دهیم و به آن ادویه ها را اضافه می کنیم با حرارت متوسط رو به ملایم تفت داده تا پیازها سبک و نرم شوند سپس گوشت خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم در این مرحله نمک را اضافه نکنید زیرا گوشت دیرتر می پزد.

مرحله سوم

گوشت را برای مدتی تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند سپس لپه را پاک کرده و شسته و به قابلمه اضافه می نماییم در ادامه رب گوجه فرنگی را می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا خامی رب گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آب به خورش اضافه می کنیم زعفران را می سابیم و دم می گذاریم نصف آن را در این مرحله برای خوشرنگی خورش اضافه می نماییم حرارت زیر خورش را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید سپس کمتر می کنیم تا خورش به آرامی بپزد و جا بیافتد.

مرحله پنجم

در این فاصله که خورشت می پزد سیب زمینی ها را پوست می گیریم و خلالی می کنیم و در تابه بزرگ سرخ می نماییم در انتهای پخت لیمو عمانی را به خورش اضافه می کنیم اگر از مغز لیمو عمانی استفاده می کنید دقت کنید که دانه های لیمو را کاملا خارج کنید که خورش را تلخ نکند.

طرز تهیه قیمه نذری راز قیمه نذری طرز تهیه قیمه مجلسی برای 10 نفر طرز تهیه خورش قیمه مجلسی با طعمی عالی و بینظیر طرز تهیه قیمه برای ۳ نفر طرز تهیه قیمه مجلسی برای 20 نفر طرز تهیه قیمه مجلسی برای ۱۲ نفر طرز تهیه قیمه مجلسی برای 5 نفر طرز تهیه قیمه ساده Nazri ghee stew rdli kbvd 

مرحله ششم

یک ربع آخر گلاب و زعفران را اضافه کرده و نمک غذا را می ریزیم و می چشیم تا اندازه آن درست باشد گلاب عطر بسیار خوبی به خورش می دهد و زعفران آن را خوشرنگ تر می کند خورش قیمه خوشمزه ما آماده است.

مرحله هفتم

در ظرف های تک نفره برنج می کشیم و خورش قیمه را روی برنج یا در ظرف های تک نفره کوچک می ریزیم و در انتها سیب زمینی را روی خورش ریخته و درب ظرف ها را می بندیم. نوش جان. نذرتون قبول.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 1 مرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.