طرز تهیه واویشکا مرغ و سیب زمینی خوشمزه و مخصوص شمالی

طرز تهیه واویشکا مرغ و سیب زمینی خوشمزه و مخصوص شمالی

طرز تهیه واویشکا مرغ اگر می خواهید با مرغ یک غذای خوشمزه و سریع درست کنید واویشگا گزینه مناسبی است البته واویشگا دستورهای …

طرز تهیه سیب زمینی تنوری مخصوص با سس کاری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری مخصوص با سس کاری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری سیب زمینی تنوری یک میان و عده یا وعده کامل غذایی می تواند باشد این غذای خوشمزه را …

طرز تهیه چکدرمه با مرغ خوشمزه به روش ترکمنی

طرز تهیه چکدرمه با مرغ خوشمزه به روش ترکمنی

طرز تهیه چکدرمه  چکدرمه یک پلو خوشمزه و ساده است که در بین ترکمن ها بیشتر پخت آن مرسوم است و به سادگی …

طرز تهیه آش هویج و جو

طرز تهیه آش هویج و جو طرز تهیه آش جو لعاب دار طرز تهیه آش هویج خوی آش هویج تبریزی آش هویج ساده آش کلم و هویج تبریز آش هویج ارومیه طرز تهیه آش گوجه تهرانی طرز تهیه آش سبزی xvc jidi Ha i,d[ , [,

آش ها جز غذاهای خوشمزه و مقوی هستند که در فصل زمستان با توجه به سردی هوا یک وعده غذای کامل و سالم می باشد، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش هویج و جو خوشمزه خانگی در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور جو۱ لیوان
 نخود۱/۲ لیوان
 هویج بزرگ۱ عدد
 سبزی آش خرد شده۲۰۰ گرم
 گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
 پیاز۱ عدد
کشک۳ قاشق غذاخوری سرپُر
نمک، فلفل و زردچوبهبه میزان کافی

طرز تهیه آش هویج و جو

مرحله اول

برای درست کردن آش هویج و جو در ابتدا نخود را پاک کنید و بشویید و از شب قبل بخیسانید و چند بار آب آن را عوض کنید تا هم نفخ نخود از بین برود و هم زودتر بپزد سپس در قابلمه ریخته و با مقداری آب روی حرارت بگذارید تا بپزد.

مرحله دوم

در ادامه هویج را پوست گرفته و می شوییم سپس روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و به همراه بلغور جو در قابلمه دیگری می ریزیم مقداری آب روی آن ها ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا بپزند.

مرحله سوم

در این مرحله نخود را تست کنید اگر پخته بود به قابلمه جو و هویج بیافزایید و صبر کنید تا آش با آرامش و حرارت ملایم بپزد و جا بیافتد، بعد از این که مواد آش پخته شد سبزی را می افزاییم و برای یک ساعت دیگر اجازه می دهیم آش بجوشد و کاملا پخته شود.

مرحله چهارم

در این فاصله پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم در تابه روغن ریخته و روی حرارت می گذاریم تا گرم شود سپس پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود در ادامه گوشت چرخ شده را می افزاییم.

مرحله پنجم

گوشت را تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و کاملا سرخ شود سپس نمک را به همراه زردچوبه و فلفل به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم و گوشت را به قابلمه آش می افزاییم و همه مواد را با هم مخلوط می نماییم.

مرحله ششم

بعد از این که کاملا مواد آش پخته و جا افتاده شد کشک را با مقداری آب مخلوط می کنیم تا رقیق تر شود سپس به آش می افزاییم و صبر می کنیم چند تا جوش بزند و کاملا به خورد آش برود سپس از روی حرارت برمی داریم.

مرحله هفتم

آش خوشمزه و خانگی ما آماده سرو است آن را در کاسه بریزید و به دلخواه با پیاز داغ تزیین کنید این غذای سالم و مقوی را در فصل سرما تدارک ببینید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.