نکات سرخ کردن سبزی قورمه + ترکیب سبزی قورمه سبزی رستورانی

نکات سرخ کردن سبزی قورمه

نکات سرخ کردن سبزی قورمه سرخ کردن سبزی قورمه نی نی سایت مدت زمان سرخ کردن سبزی قورمه نی نی سایت طرز تهیه سبزی سرخ شده خشک  سرخ کردن سبزی قورمه یخ زده  سبزی قورمه سبزی سرخ شده خشک  ترکیب سبزی قورمه سبزی رستورانی  xvo ;vnk sfcd r,vli

یکی از خوشمزه ترین خورش های ایرانی قورمه سبزی است این خورش خوشمزه عطر و بوی خاصی دارد که به خاطر سبزی آن است در این مطلب به نکاتی اشاره می کنیم که قورمه سبزی خوشمزه تری داشته باشید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله نکات سرخ کردن سبزی قورمه + ترکیب سبزی قورمه سبزی رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

نکات سرخ کردن سبزی قورمه

فوت قورمه سبزی خوشمزه

 

یکی از دلایل خوشمزگی قورمه سبزی و مهمترین دلیل آن سبزی خورش است این سبزی باید به خوبی سرخ شود تا به خورش طعم و مزه خوبی دهد و اولین اصل برای سرخ کردن سبزی قورمه حوصله و دقت است چون زمان زیادی می برد تا سبزی کامل سرخ شود و باید حوصله به خرج دهید تا با حرارت ملایم و به آرامی سبزی را سرخ کرده و هم بزنید تا کاملا سرخ شده بدون این که خشک شود یا بسوزد.

ترکیب سبزی قورمه رستورانی

سبزی قورمه از چند نوع سبزی تشکیل می شود در یک کیلو سبزی باید حدود ۴۰ درصد تره، ۳۵ درصد جعفری، ۲۰ درصد گشنیز و فقط ۵ درصد شنبلیله باشد استفاده زیاد از شنبلیه می تواند خورش را تلخ کند می توانید برای طعم بهتر از اسفناج نیز در سبزی قورمه استفاده کنید. البته شنبلیله را به صورت خشک هم می توانید به خورش بیافزایید.

نکات سرخ کردن سبزی قورمه سرخ کردن سبزی قورمه نی نی سایت مدت زمان سرخ کردن سبزی قورمه نی نی سایت طرز تهیه سبزی سرخ شده خشک  سرخ کردن سبزی قورمه یخ زده  سبزی قورمه سبزی سرخ شده خشک  ترکیب سبزی قورمه سبزی رستورانی  xvo ;vnk sfcd r,vli

ترکیب سبزی شمالی ها

شمالی ها در کنار سبزی معمول قورمه مقداری سبزی محلی خالواش و گاهی چوچاق نیز به ترکیب سبزی قورمه سبزی می افزایند که طعم و مزه خاصی به خورش می دهد.

سرخ کردن سبزی قورمه

در ابتدا برای داشتن یک قورمه خوشمزه باید از سبزی تازه استفاده کنید سبزی ها را بعد از پاک کردن و شستن خرد کنید نباید نه خیلی ریز و نه خیلی درشت خرد شود از روغن مایع برای سرخ کردن استفاده کنید روغن را در تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود سپس سبزی را در تابه بریزید و هم بزنید با توجه به مقدار سبزی که سرخ می کنید زمان سرخ شدن متفاوت است بهتر است حرارت را روی متوسط روبه ملایم قرار دهید تا سبزی به آرامی سرخ شود زمانی که سبزی را در دست بگیرید و فشار دهید و روغن سیاه خارج شود سبزی آماده است سبزی در زمان سرخ شدن نیاز دارد که چند دقیقه ای یکبار هم زده شود تا همه جای آن به خوبی سرخ شده و ته نگیرد سبزی نباید خشک شود و زیاد سرخ کردن سبزی باعث تلخی آن می شود.

بسته بندی سبزی

اجازه دهید سبزی کاملا سرد شود سپس بسته بندی کنید هر بسته برای یک وعده در نظر گرفته شود سپس در فریزر قرار دهید می توانید اگر زمان کافی برای آشپزی دارید سبزی را بدون سرخ کردن در فریزر قرار دهید و هر بار زمان طبخ غذا سرخ کرده و در قورمه استفاده نمایید با این کار سبزی طعم بهتری به غذا می دهد.

نکات سرخ کردن سبزی قورمه

از روغن مایع استفاده کنید روغن جامد ترجیحا استفاده نشود تا نتیجه مطلوب تری حاصل شود. در زمان سرخ کردن سبزی مقداری شنبلیه خشک اضافه کرده و سرخ کنید که خورشت را بی نظیر می کند فقط زیاد نریزید که سبزی را تلخ کند و چون شنبلیله خشک است زود می سوزد باید سریع و با حرارت کم تفت دهید.برای عطر بهتر قورمه سبزی می توانید کمی برگ کرفس خرد شده به سبزی اضافه نمایید.

روغن انداختن قورمه سبزی

برای این که قورمه سبزی خوشمزه ای داشته باشید باید اجازه دهید خورش چند ساعت به آرامی و با حرارت ملایم بپزد در انتها یک تکه یخ در خورش بیاندازید با این کار شوک به آن وارد شده و روغن روی خورش جمع می شود.

دسته بندی: نکات خانه داری
بروز رسانی توسط در یکشنبه 8 مرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.