6 نکته آرایشی چشم برای بهداشت و سلامت چشم ها

نکته آرایشی چشم

6 نکته آرایشی چشم برای بهداشت و سلامت چشم ها

غیرقابل انکار است که آرایش بخش بزرگی از کارهای روزمره جهان را تشکیل می دهد، اما مهم است که در نظر داشته باشیم که چشمان ما و نواحی اطراف آن طوری طراحی نشده اند که لوازم آرایشی روی آنها اعمال شود. آرایش می تواند معنای فرهنگی عمیقی داشته باشد، می تواند تأثیر زیادی بر اعتماد به نفس ما داشته باشد و نوعی بیان هنری  باشد. با این حال، همه چشم‌ها یکسان خلق نمی‌شوند و به نحوه اعمال ما و آنچه برای چشمان خود اعمال می‌کنیم، واکنش متفاوتی نشان می‌دهند. ۶ نکته زیر را در مورد آرایش و حفظ سلامت چشمان خود در نظر بگیرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله ۶ نکته آرایشی چشم برای بهداشت و سلامت چشم ها در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

نکته آرایشی چشم

۱.خط اشک یا حاشیه پلک یک نقطه محبوب برای زدن خط چشم است، اما این می تواند منجر به عفونت باکتریایی، سوزش و خشکی چشم شود. این به این دلیل است که ما یک خط غدد ویژه در امتداد لبه پلک خود داریم، به نام غدد میبومین، که مسئول ترشح روغن های مهمی هستند که به روان نگه داشتن چشم ها کمک می کند و از تبخیر سریع اشک های ما جلوگیری می کند. وقتی خط چشم را روی این ناحیه آرایش می کنیم، این غدد را در معرض باکتری قرار می دهیم که می تواند منجر به گل مژه و شالازیون آزار دهنده شود.

۲.سعی کنید از استفاده از محصولات آرایشی که بیش از ۳ ماه مصرف کرده اید خودداری کنید. لوازم آرایش قدیمی محل مناسبی برای رشد باکتری ها به ویژه محصولات مایع است.

۳.حتما قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید. این یک مشکل است! همه ما روی مبل خوابیده ایم، به سختی از خواب بیدار شده ایم تا خود را به رختخواب بکشیم، سپس روز بعد با چشمانی پر از پشیمانی و عصبانیت از خواب بیدار شده ایم. استفاده از پاک‌کننده‌ای را در نظر بگیرید که با استفاده روزانه روی چشم‌هایتان ملایم باشد (و هنگام عصر که به خانه رسیدید، آرایش خود را پاک کنید).

۴.وسوسه نشوید که برس های آرایش را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما به غیر از قرار گرفتن در معرض عفونت‌های باکتریایی، بسته به ترکیبات آرایشی که برس‌ها با آن تماس داشته‌اند، می‌توانید در داخل و اطراف چشم نیز التهاب ایجاد کنید.

6 نکته آرایشی چشم برای بهداشت و سلامت چشم ها

۵.به ترکیبات موجود در آرایشی که استفاده می کنید و نحوه تعامل آن با پوست ظریف اطراف چشم توجه کنید. افراد مبتلا به آلرژی و سابقه حساسیت مفرط می توانند از محصولات بدون الکل و ملایم و در نظر گرفتن اجتناب از آرایش استفاده کنند.

۶.اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، مطمئن شوید که لنزهای تماسی خود را قبل از آرایش چشم وارد کرده اید. این از گیر کردن ذرات آرایشی بین چشم و لنز چشم شما جلوگیری می کند. این نیز فرصت دیگری برای تمرکز بر عادات بهداشتی واقعاً خوب است، زیرا افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند به طور خودکار در معرض خطر ابتلا به التهاب و عفونت چشم هستند.

به یاد داشته باشید که چشمان شما ویژگی های جادویی و منحصر به فردی هستند. هیچ فرد دیگری که تا به حال روی این سیاره قدم گذاشته یا نخواهد رفت، چشمانی مانند شما نخواهد داشت. زیبایی طبیعی آنها را جشن بگیرید و سعی کنید یک روز بدون آرایش در هفته داشته باشید!

دسته بندی: نکات آرایشی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 3 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.