بهترین روتین مراقبت از پوست خشک و حساس چیست؟

روتین مراقبت از پوست خشک

بهترین روتین مراقبت از پوست خشک و حساس چیست؟ جدول روتین پوستی عکس روتین پوستی وسایل روتین پوست اپلیکیشن روتین پوستی  روتین پوستی کره ای ترتیب روتین پوست جوش دار اسم وسایل روتین پوستی

در ابتدا برای انجام روتین باید به تشخیص نوع پوست خود بپردازید اگر پوست خشک و حساسی دارید، می تواند مانند یک میدان مین باشد که باید سعی کنید محصولاتی مناسب پوست خود را پیدا کنید. اگر یافتن محصولات فردی دشوار است، پس می توانید تصور کنید که پیدا کردن یک روال مراقبت از پوست چقدر می تواند دشوار باشد! احتمالاً می ترسید که همه چیز واکنشی ایجاد کند یا پوست شما را خشک و حساس تر کند (اگر این امکان وجود داشته باشد، درست است؟)، از این که برای مشاهده بهترین روتین مراقبت از پوست خشک و حساس چیست؟ در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید سپاسگزارم.

روتین مراقبت از پوست خشک

حتی ممکن است قبل از انتخاب یک روال جدید مراقبت از پوست، واکنش بدی را تجربه کرده باشید، به خصوص اگر مجموعه ای بخرید که حاوی تمام عناصر یک روال مراقبت از پوست است که به آن نیاز دارید. مشکل این مجموعه ها این است که اغلب، شرکت ها تصور می کنند که شما دقیقاً به همان مزایای هر یک از محصولات مراقبت از پوست خود نیاز دارید. با این حال، پوست اینطور کار نمی کند و ممکن است در واقع نیاز داشته باشید که تعدادی محصول مختلف از برندهای مختلف داشته باشید، که همه آنها کارهای کمی متفاوت انجام می دهند. نکته ای که در مورد انواع پوست های حساس و خشک صادق است این است که همیشه باید محصولاتی را انتخاب کنید که دارای ترکیباتی باشند که تسکین دهنده، مغذی و آبرسان باشند. این بدان معنی است که چه به دنبال پاک کننده، تونر یا مرطوب کننده باشید، فقط باید محصولاتی را انتخاب کنید که این خواص را داشته باشند. بسیاری از افرادی که پوست خشک و حساس دارند اغلب احساس می کنند که به دلیل نوع پوستشان باید از برخی محصولات مراقبت از پوست خودداری کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است از تونر استفاده نکنند زیرا تونرها خشک می شوند. با این حال، لازم نیست این مورد باشد. شما می توانید با استفاده از پاک کننده، تونر، مرطوب کننده، لایه بردار، و انواع مختلف سرم ها و روغن ها، یک روال معمول مراقبت از پوست داشته باشید، در حالی که همچنان پوست خشک و حساس شما در شرایط خوبی باقی می ماند. همه چیز به این بستگی دارد که از چه نوع محصولاتی استفاده می کنید و به شرطی که همه آنها مغذی و پر از موادی باشند که به بهبود پوست خشک و حساس شما کمک می کند، خوب خواهید بود.

بیایید کمی به این موضوع بپردازیم که چه نوع موادی را باید در محصولات مراقبت از پوست خود رعایت کنید و از چه نوع موادی باید اجتناب کنید…

برای  رعایت روتین مراقبت از پوست خشک اول از همه، ما می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که وقتی صحبت از پاک کننده ها می شود، باید چیزی بسیار مغذی را انتخاب کنید. آیا تا به حال صورت خود را شسته اید و آن احساس سفت و تمیزی فوق العاده دوپر را حس کرده اید؟ شما دارید؟ خوب، شما نباید. یک پاک کننده نباید صورت شما را سفت و تمیز کند. مطمئناً کار تمیز کردن آن را انجام می دهد، اما در واقع باعث خشکی و تحریک بیشتر می شود. موادی که باعث ایجاد این احساس سفت می شوند معمولاً صابون و چیزی به نام سدیم لوریل سولفات (همچنین به عنوان SLS شناخته می شود) است.

بهترین روتین مراقبت از پوست خشک و حساس چیست؟ جدول روتین پوستی عکس روتین پوستی وسایل روتین پوست اپلیکیشن روتین پوستی  روتین پوستی کره ای ترتیب روتین پوست جوش دار اسم وسایل روتین پوستی

SLS یک عامل کف کننده است که در پاک کننده ها، شامپوها و شستشوی صورت استفاده می شود. با این حال، به شدت خشک می شود. این واقعیت که در صابون ظرفشویی استفاده می شود باید برای شما کافی باشد. در حال حاضر، این دقیقا برای هر نوع پوستی خوب نیست، اما به خصوص برای پوست های خشک و حساس مضر است. از پاک‌کننده‌هایی که بر پایه صابون هستند، SLS را به عنوان یک ماده و هر پاک‌کننده‌ای که بیان می‌کند پاک‌کننده کف‌کننده هستند، خودداری کنید. در عوض، باید یک مومیایی پاک کننده بر پایه کرم یا روغن انتخاب کنید. مراقب مواد پاک کننده ای باشید که گلیسیرین، کره شی و هیالورونات سدیم را به عنوان مواد تشکیل دهنده ذکر می کنند. آنها همچنین ممکن است روغن نارگیل و سایر روغن های مغذی را به عنوان یک ماده تشکیل دهند.

یکی دیگر از مواد عالی که باید به دنبال آن باشید عسل است، زیرا این یک مرطوب کننده طبیعی است به این معنی که می تواند رطوبت را به پوست شما جذب کند. حتی می توانید به موادی مانند آلوئه ورا و گل رز که به طور طبیعی پوست را آرام می کنند، توجه کنید (فقط مطمئن شوید که روغن های مغذی یا کره زیادی در آن وجود دارد). باید مراقب تونرهای آرام بخش باشید. اطمینان حاصل کنید که آنها الکل به عنوان یک عنصر ندارند، زیرا می تواند بسیار خشک کننده باشد. مواد طبیعی مقوی مانند گلاب، نمک دریا و آلوئه ورا را انتخاب کنید. همچنین باید مقادیر خوبی از مواد آرام بخش برای تسکین پوست تحریک شده شما مانند گل رز و اسطوخودوس وجود داشته باشد. همچنین باید تا حد زیادی بر پایه آب باشد.

مرطوب کننده بهترین دوست شماست! اطمینان حاصل کنید که یک مرطوب‌کننده واقعاً مغذی در طول روز به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود دارید، اما پوست شما همچنان می‌تواند خشک باشد حتی اگر مرطوب‌کننده می‌ زنید، بنابراین همه چیز را برای شما انجام نمی‌دهد. باز هم مانند پاک کننده ها، باید مراقب کره شی، گلیسیرین و سایر مواد مغذی باشید.

بهترین روتین مراقبت از پوست خشک و حساس چیست؟ جدول روتین پوستی عکس روتین پوستی وسایل روتین پوست اپلیکیشن روتین پوستی  روتین پوستی کره ای ترتیب روتین پوست جوش دار اسم وسایل روتین پوستی

بلغور جو دوسر یک ماده بسیار خوب برای گنجاندن در روتین مراقبت از پوست است، به خصوص اگر پوست حساس شما همیشه تحریک شود. می تواند آن را آرام کند و تسکین دهد، قرمزی و خشکی را نیز کاهش دهد. مرطوب کننده ای پیدا کنید که حاوی این باشد! همچنین باید از کرم شب استفاده کنید. یعنی ما فکر می کنیم همه به کرم شب نیاز دارند اما شما پوست های حساس بیشترین سود را از این کار خواهید برد! از چیزی استفاده کنید که بدون عطر و فرموله شده برای بازسازی و تسکین پوست در طول شب باشد.

مجدداً، بلغور جو دوسر یک افزودنی عالی برای کرم شب شما است، بنابراین اگر می توانید کرمی را پیدا کنید که حاوی این باشد، باید آن را امتحان کنید. همچنین باید مراقب سرامید محافظ پوست باشید زیرا این امر در آرامش پوست و آبرسانی آن بسیار مفید خواهد بود.

وقتی صحبت از لایه برداری به میان می آید، قانون اساسی برای پوست های حساس این است که آن را خیلی گهگاهی و بسیار ملایم انجام دهید. اگر هر روز از یک لایه بردار خشن استفاده کنید، پوست حساس حتی بیشتر دردناک و حساس می شود! این یک بلیط یک طرفه برای پوست قرمز و خام است! شاید بهتر باشد هر هفته از چیزی مانند پارچه موسلین برای پاک کردن پاک کننده خود استفاده کنید، زیرا این کار لایه برداری بسیار ملایم با قدرت کافی برای از بین بردن سلول های مرده پوست ایجاد می کند. حتی به فکر اسکراب های خشن ساخته شده از نمک، شکر یا پوسته نارگیل نباشید! فقط به آرامی با پارچه موسلین خود مالش دهید و سپس با یک تونر ملایم و مرطوب کننده بسیار آبرسان استفاده کنید.

دسته بندی: نکات آرایشی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 8 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.