فواید پوست چرب + آیا پوست چرب دیرتر پیر می شود؟

فواید پوست چرب

فواید پوست چرب + آیا پوست چرب دیرتر پیر می شود؟ عکس پوست چرب عوارض پوست چرب  علائم پوست چرب  گلاب برای پوست چرب  پوست چرب بهتر است یا خشک  درمان پوست چرب و جوش دار  مزایا و معایب پوست چرب  علائم پوست چرب و خشک Benefits of oily skin t,hdn \,sj ]vf

گاهی اوقات، ممکن است احساس کنید که با پوست چرب خوشحال نیستید. آرایش شما ممکن است در عرض چند دقیقه از بین برود و همیشه احساس می کنید که چهره ای عرق کرده دارید حتی زمانی که هوا آفتابی نیست. نمی‌توانم به شما بگویم چند بار در روز ناحیه اطراف ناحیه T را پاک می‌کنم یا با یک برس آرایشی خشک و مقداری پودر روغن را پاک می‌کنم تا احساس کنم طبیعی به نظر می‌رسم. بله، داشتن پوست چرب در بیشتر مواقع می تواند به جای یک نعمت، یک نفرین باشد، اما در واقع ممکن است اینطور نباشد. داشتن پوست چرب گاهی اوقات می تواند برای شما بهتر باشد، زیرا می تواند علائم پیری را از بین ببرد و اطمینان حاصل کند که پوست شما همیشه تا حد کمال مرطوب است، از این که برای مشاهده فواید پوست چرب + آیا پوست چرب دیرتر پیر می شود؟ در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

فواید پوست چرب

داشتن پوست چرب در واقع می تواند چیز خوبی باشد و دارای طیف وسیعی از فواید است! به عنوان مثال، اگر شما به طور طبیعی پوست چرب دارید، این به خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک می کند و می تواند استحکام و پر شدن پوست را بهبود بخشد، که در واقع شما را جوان تر نشان می دهد! در حالی که پوست چرب نیز می تواند خطر لک را افزایش دهد و مستعد آکنه باشد، تا زمانی که از آن مراقبت کنید و مطمئن شوید که هیچ جای آکنه ای ندارید، پوست شما برای مدت طولانی تری جوان و شاداب تر به نظر می رسد!

آیا پوست چرب دیرتر پیر می شود؟

از نظر فنی، پوست چرب دیرتر پیر می شود. این به این دلیل است که روغن طبیعی می تواند به سفت، چاق شدن و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. این به نوبه خود ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد و به کاهش علائم پیری کمک می کند. داشتن پوست چرب همچنین پوست را برای مدت طولانی‌تری صاف، مرطوب و نرم نگه می‌دارد که این امر باعث می‌شود پوست شما پیری زودرس نداشته باشد.

اگر پوست خشکی دارید، ممکن است نیاز به استفاده از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری را خیلی زودتر از پوست های چرب یا مختلط داشته باشید. یکی دیگر از مزایای داشتن پوست چرب این است که یک سد طبیعی در برابر نور خورشید ایجاد می کند. این باعث می شود افرادی که پوست چرب دارند نسبت به دیگران در برابر اشعه های خورشید مقاومت بیشتری داشته باشند. این همچنین از علائم پیری جلوگیری می کند، زیرا آسیب خورشید می تواند تأثیر زیادی بر روی پوست داشته باشد و باعث ایجاد خطوط، چین و چروک، کک و مک و لک شود. علاوه بر این، روغن به حفظ پوست کمک می کند و آن را قوی تر، ضخیم تر و کمتر مستعد چین و چروک می کند. با این حال، اگر می خواهید از جوش و آکنه جلوگیری کنید، باید روغن را تحت کنترل خود نگه دارید.

آیا چربی پوست چرب هرگز از بین می رود؟

اگر پوست چرب دارید، این احتمال وجود دارد که از نظر هورمونی و ژنتیکی مستعد داشتن پوست چرب باشید، و برای تغییر آن کار زیادی نمی توانید انجام دهید. در حالی که نمی توانید از چرب بودن پوست خود جلوگیری کنید، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش چربی آن انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید صورت خود را به طور منظم بشویید یا از تونر استفاده کنید که پوست را خشک و لایه برداری می کند. فقط مراقب باشید که اینها را زیاد استفاده نکنید زیرا نمی خواهید پوست آسیب دیده و خشکی داشته باشید.

علاوه بر این، رژیم غذایی شما می تواند بر تولید روغن شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر مقدار زیادی غذاهای سرخ شده، غذاهای شور، غذاهای شیرین، محصولات لبنی و الکل مصرف می کنید، احتمالاً میزان چربی تولید شده پوست خود را افزایش خواهید داد. به خاطر داشته باشید که اگر پوست چرب دارید، به طور طبیعی غدد سباسه بیش فعالی دارید که چربی را تولید می کنند. در حالی که این ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد، با گذشت زمان کاهش می یابد و با افزایش سن، به طور طبیعی تولید روغن به همان اندازه متوقف می شود.

با گذراندن دوران نوجوانی یا بلوغ، ممکن است متوجه شوید که پوست بسیار چربی دارید. با این حال، با گذشت زمان، سبوم کمتری تولید می‌کنید و پوست شما خاصیت ارتجاعی، کلاژن و چربی خود را از دست می‌دهد، زیرا غدد سباسه کند می‌شود. به همین دلیل است که پیری پوست، یا پوست بالغ‌تر، خشک می‌شود و نیاز به مرطوب‌سازی بیشتری دارد.

 آیا استرس باعث چرب شدن صورت می شود؟

بله، متأسفانه استرس می تواند مقدار روغنی را که بدن شما تولید می کند افزایش دهد. این تا حد زیادی به این دلیل است که هورمون استرس، کورتیزول افزایش می‌یابد و این به نوبه خود می‌تواند تولید چربی را افزایش دهد که می‌تواند منجر به لکه‌ها، آکنه، لکه‌ها، پوست چرب و جوش‌ها شود. این فقط پوست شما نیست که در هنگام استرس آسیب می بیند. اگر احساس افسردگی، اضطراب یا استرس می کنید، سیستم عصبی سمپاتیک شما آزاد می شود و شروع به تولید کورتیزول و آدرنالین بسیار بیشتری می کند.

این مقدار چربی تولید شده توسط غدد پوست را افزایش می دهد و منجر به مسدود شدن منافذ، آکنه و موهای چرب می شود. بنابراین، اگر تا به حال احساس می کنید که همیشه قبل از یک رویداد بزرگ دچار یک شکست بزرگ می شوید، احتمالاً به این دلیل است که در مورد آن استرس دارید!

چه هورمونی باعث چرب شدن پوست می شود؟

هورمون ها و پوست چرب دست به دست هم می دهند. شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشد! هورمون ها و آندروژن ها در بدن عامل اصلی آکنه و تولید چربی هستند. از آنجایی که هورمون ها اغلب در طبیعت نوسان دارند، گاهی اوقات می توانند مقدار زیادی از چیزی تولید کنند. به عنوان مثال، زمانی که زنان در حال قاعدگی هستند، ممکن است هجوم هورمون‌هایی داشته باشند که می‌تواند بر خلق‌وخو، سطح انرژی، پوست و سلامت عمومی آنها تأثیر بگذارد. همین امر در مورد غدد چربی که مسئول تولید سبوم هستند نیز صدق می کند.

سبوم ماده‌ای مومی و روغنی است که توسط غدد چربی ایجاد می‌شود و با تولید روغن همیشه پوست را پوشش می‌دهد، مرطوب می‌کند و از پوست محافظت می‌کند. با این حال، اگر مقدار زیادی سبوم و مقدار بیش از حد چربی تولید کنید، پوست و منافذ ممکن است مسدود شوند، که باعث ایجاد جوش، آکنه و لک می شود. هورمون ها و غدد در بدن شما می توانند در طول زمان در نوسان باشند، بنابراین مهم است که به خاطر داشته باشید که اگرچه ممکن است در حال حاضر مقدار زیادی چربی در پوست خود داشته باشید، اما ممکن است این مشکل از بین برود و ممکن است چند ماه بعد همه چیز متفاوت باشد.

چه ماده ای چربی پوست را کاهش می دهد؟

در حالی که پوست چرب می تواند برای شما مفید باشد، اگر منافذ شما را مسدود کرده و باعث آکنه می شود، ممکن است بخواهید آن را تحت کنترل داشته باشید. خوشبختانه، برای درمان پوست چرب محصولات زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. علاوه بر این، ممکن است بخواهید روی یک محصول نیاسینامید خوب سرمایه‌گذاری کنید، زیرا این به حمایت از سد پوست شما کمک می‌کند، با مرطوب نگه داشتن آن، در عین حال برای بهبود بافت، کاهش ظاهر منافذ و متعادل کردن تولید چربی کار می‌کند.

دسته بندی: نکات آرایشی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 18 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.