ترفندهای پاک کردن لکه زردچوبه از روی لباس های سفید و رنگی

پاک کردن لکه زردچوبهپاک کردن لکه زردچوبه پاک کردن لکه زردچوبه از لباس نی نی سایتذاز بین بردن لکه روغن و زردچوبه از لباسداز بین بردن لکه زردچوبه روی لباس رنگی از بین بردن لکه زردچوبه روی لباس سفید لکه زردچوبه روی فرش لکه زردچوبه روی قابلمه لکه زردچوبه روی شلوار لی از بین بردن لکه روغن از روی لباس

اگر به غذاهای پر ادویه علاقمند هستید و هر از چند گاهی رد زردچوبه روی لباس هایتان می ماند این مطلب را حتما دنبال کنید تا به سادگی لکه زرد زردچوبه را پاک کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله ترفندهای پاک کردن لکه زردچوبه از روی لباس های سفید و رنگی در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

پاک کردن لکه زردچوبه

پاک کردن لکه زردچوبه با جوش شیرین

قبل از هر اقدامی با کارد کره خوری به آرامی روی لکه بکشید تا زردچوبه اضافی را بردارید سپس لباس را روی سطح صافی پهن کنید کمی جوش شیرین و مایع ظرفشویی بریزید در ادامه چند قطره آب بیافزایید و با نوک انگشتان مواد را به آرامی مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا خمیر روی لکه بماند یک ربع از این زمان که گذشت سرکه سفید مقطر روی لکه می ریزیم این کار به از بین رفتن لکه کمک می کند سپس لباس را با آب سرد بشویید اگر لکه کامل پاک نشده بود این مراحل را برای بار دیگر تکرار کنید.

الکل و مایع ظرفشویی

روی لکه زردچوبه کمی الکل بریزید و سپس مقداری مایع شوینده روی آن بمالید. بگذارید حداقل برای ۳۰ دقیقه روی لکه زردچوبه بماند. سپس یک مسواک قدیمی بردارید و به آرامی آن را روی لکه بمالید. با یک حوله کاغذی خشک کنید و به طور معمول بشویید.

جوش شیرین 

اگر از مواد شوینده معمولی استفاده می‌کنید، قبل از شستشوی لباس، کمی جوش شیرین روی لباس بریزید، در زمان صرفه‌جویی زیادی خواهید کرد.

آب لیمو ترش

لیمو را مستقیماً روی لکه فشار دهید. سپس می توانید یک پارچه یا دستمال سفید بردارید و آن را خشک کنید. لکه زردچوبه شما به طور کامل پاک نمی شود، اما این روش پیش درمان برای پاک کردن لکه به شما کمک می کند.

پاک کردن لکه زردچوبه پاک کردن لکه زردچوبه از لباس نی نی سایتذاز بین بردن لکه روغن و زردچوبه از لباسداز بین بردن لکه زردچوبه روی لباس رنگی از بین بردن لکه زردچوبه روی لباس سفید لکه زردچوبه روی فرش لکه زردچوبه روی قابلمه لکه زردچوبه روی شلوار لی از بین بردن لکه روغن از روی لباس

سفید کننده مایع

من همیشه مراقب محل استفاده از سفید کننده هستم، اما نمی توانم این واقعیت را نادیده بگیرم که سفید کننده می تواند برای از بین بردن لکه های زردچوبه روی لباس های سفید کار کند. من در اینجا به شما هشدار می دهم که باید این روند را با دقت دنبال کنید، چند قطره سفید کننده مایع را در یک فنجان آب سرد بریزید. از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن لکه با سفید کننده مایع استفاده کنید. به یاد داشته باشید، این کار را فقط می توان با لباس سفید انجام داد. اجازه دهید در هوا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.

نکات پاک کردن لکه زردچوبه

اگر روی لباس لکه زردچوبه دیدید با آب شروع به شستن نکنید با این کار پارچه رنگ زردچوبه را به خود می گیرد. گاهی شوینده لباس به تنهایی نیز لکه زردچوبه را تمیز می کند اگر لکه تازه باشد اما لکه های قدیمی ممکن است دیگر پاک نشوند این را فراموش نکنید هر لکه ای هرچقدر تازه تر باشد امکان پاک شدنش بیشتر است. آب گرم به تثبیت لکه کمک می کند. بهترین روش برای پاک کردن لکه زردچوبه استفاده از جوش شیرین، مایع ظرفشویی، آب و سرکه سفید است که حتی روی پارچه های نازک و ظریف هم موثر است برای تاثیر بیشتر از حرکت دایره ای انگشت یا مسواک نرم روی لکه استفاده کنید.

آیا لکه زردچوبه روی لباس دائمی است؟

می تواند این لکه دایمی شود بستگی به روش شستشو شما دارد اگر لکه کهنه شود سخت تر پاک می شود یا این که اگر بدون توجه به لکه لباس آن را در ماشین بشویید آب گرم لکه را تثبیت می کند پس در ابتدا از روش های گفته شده برای از بین بردن لکه استفاده کنید سپس آن را با آب سرد بشویید.

آیا سرکه لکه زردچوبه را از روی لباس پاک می کند؟

سرکه یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن لکه زردچوبه از روی لباس است. اگر نمی خواهید از سرکه خالص استفاده کنید، می توانید سرکه را با آب و صابون ظرف شویی رقیق کنید.

آیا پودر زردچوبه از لباس بیرون می آید؟

بیرون آمدن پودر زردچوبه از لباس سخت تر از لکه کاری است. همیشه قبل از استفاده از محلول های جوش شیرین یا سرکه برای حذف پودر زردچوبه، زردچوبه اضافی را حذف کنید.

دسته بندی: نکات خانه داری
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 شهریور 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.