طرز تهیه ترشک زردآلو خوشمزه و مخصوص خانگی با قیسی

طرز تهیه ترشک زردآلو

طرز تهیه ترشک زردآلو

طرز تهیه ترشک زردآلو خوشمزه و مخصوص خانگی با قیسی و به روش بازاری را با دستوری ساده و کاربردی تدارک دیده ایم، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله این ترشک خوشمزه در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ترشک زردآلو
زردآلو خشک۵۰۰ گرم
شکر۱ پیمانه
آب۲ لیتر
جوهر لیمو۱۰۰ گرم
نمکنصف قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشک زردآلو

مرحله اول

برای درست کردن ترشک زردآلو در ابتدا  زردآلوهای خشک را خوب بشویید تا از هرگونه گرد و غبار پاک شوند. سپس آن‌ها را در یک کاسه بزرگ با آب سرد بخیسانید و به مدت ۴ تا ۶ ساعت (یا حتی یک شب) بگذارید تا کاملاً نرم شوند. این کار باعث می‌شود که زردآلوها حالت لطیف‌تری پیدا کنند و برای تهیه ترشک آماده شوند.

مرحله دوم

بعد از خیساندن، زردآلوها را در یک قابلمه بزرگ بریزید و دو لیتر آب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید و بگذارید زردآلوها به مدت ۳۰ دقیقه آرام بپزند تا نرم و لطیف شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه زردآلوها نرم شدند، شکر و جوهر لیمو را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود. بگذارید مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بجوشد تا شکر و جوهر لیمو کاملاً به خورد زردآلوها بروند و طعم ترش و شیرین دلچسبی ایجاد کنند.

طرز تهیه ترشک زردآلو

مرحله چهارم

بعد از پخت کامل، قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید ترشک به دمای اتاق برسد. سپس آن را در ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی بریزید و در یخچال نگهداری کنید. ترشک زردآلو بهتر است سرد سرو شود و می‌توانید آن را به عنوان یک میان‌وعده خوشمزه یا یک خوراکی سبک در کنار غذاهایتان استفاده کنید. نوش جان

بروز رسانی توسط در شنبه 2 تیر 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.